کد مطلب: ۴۰۹۴۱۵

نگاهی اجمالی به گزارش‌ مهر ماه نماد «وآوا»

تحلیل عملکرد یک عرضه اولیه / رشد ۹ درصدی بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های «وآوا» / عدم تغییر در پرتفوی سرمایه‌گذاری

تحلیل عملکرد یک عرضه اولیه / رشد 9 درصدی بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های «وآوا» / عدم تغییر در پرتفوی سرمایه‌گذاری

شرکت سرمايه گذاری آوا نوين با نماد « وآوا » به عنوان آخرین شرکت عرضه شده در بازار سرمایه، توانسته است که تا امروز بازدهی 45 درصدی را برای سهام‌داران خود محقق کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمايه گذاري آوا نوين با نماد « وآوا » به عنوان آخرین شرکت عرضه شده در بازار سرمایه ، توانسته است که تا امروز بازدهی 45 درصدی را برای سهام‌داران خود محقق کند. این شرکت فرابورسی 60 میلیارد تومانی 150 میلیون سهم خود را در بازار عرضه کرد.

این شرکت فرابورسی که در شش ماهه نخست سال، 16 تومان سود را برای هر سهم محقق کرده است، توانسته است که در عرض شش ماه سود خالص خود را 215 درصد افزایش دهد و به رقم 9 میلیارد و 981 میلیون تومان برساند.

نسبت سود خالص این شرکت به فروش در پایان شش ماهه، 86.68 درصد است که با وجود افت در شش ماه ابتدایی سال، در وضعیت مناسبی قرار دارد. گفتنی است که میزان این نسبت در خصوص نسبت سود ناخالص به فروش هم تکرار شده است.

در عین حال با وجود وضعیت مناسبی که این شرکت دارد، به عقیده برخی از کارشناسان، سهم این شرکت بالاتر از خالص ارزش دارایی‌ها معامله می‌شود.

این شرکت که در دسته شرکت‌های کوچک و ارزشی محسوب می‌شود، با P/E 2.67 مرتبه مورد داد و ستد قرار می‌گیرد، ارزش بازاری در حدود هزار و 900 میلیون ریال دارد.

این شرکت تا پایان مهرماه همچنان بیشترین درصد سرمایه‌گذاری‌های خود را در گروه « استخراج کانه‌های فلزی» وارد کرده و پس از آن گروه‌های «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» ، «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» ، «مخابرات» و «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» بالاترین سهم را در مقصد سرمایه‌گذاری‌های این شرکت دارند.

همچنین بهای تمام شده مجموع سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در سهام، در پایان مهر ماه نسبت به ماه گذشته خود، با رشدی 9 درصدی، از 76 میلیارد تومان به 83 میلیارد تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.