کد مطلب: ۱۵۳۸۳۵

قرارداد فورد و چین برای تولید خودروهای برقی

قرارداد فورد و چین برای تولید خودروهای برقی

شرکت خودروسازی فورد قرار است با شرکت خودروسازی زوتیه (Zotye) چین برای تولید خودروهای سواری برقی در چین تحت عنوان یک برند جدید، همکاری کند.

شرکت خودروسازی فورد قرار است با شرکت خودروسازی زوتیه (Zotye) چین برای تولید خودروهای سواری برقی در چین تحت عنوان یک برند جدید، همکاری کند.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از رویترز، شرکت فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که با شرکت خودروسازی Auto Zotye در چین قراردادی را جهت تولید و فروش خودروهای برقی تحت عنوان برندی جدید، به امضا رسانده است.

شرکت های تسلا، دایملر و جنرال موتورز از جمله شرکت‌هایی هستند که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی در چین اعلام آمادگی کرده‌اند. چین که چندین سال است با معضل آلودگی هوا به شدت دست‌وپنجه نرم می‌کند و برنامه‌های متعددی را برای سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در کاهش میزان آلودگی هوا و حفظ محیط زیست اجرایی کرده است، می‌خواهد از طریق همکاری با شرکت‌های برتر خودروسازی در جهان، خودروهای برقی را وارد بازار کند.

برآورد می‌شود خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵، حداقل یک‌پنجم میزان فروش خودرو در این کشور را تشکیل دهد. فروش خودروهای فورد در سال جاری، به میزان ۷ درصد کاهش داشته است و هر دو شرکت سهم ۵۰ درصدی از این سرمایه‌گذاری مشترک خواهند داشت. اطلاعات بیشتری در زمینه زمان دقیق و سایر جزئیات مالی این جونت ونچر داده نشده است.

شرکت فورد بر این باور است که تقاضای بازار چین از خودروهایی با به کارگیری انرژی پاک و نوین (NEV) به سرعت روبه‌رشد است و برآورد می‌کند تا سال ۲۰۲۵، سالانه ۶ میلیون خودرو تولید شود که ۴ میلیون آن تمام برقی است.

این سرمایه‌گذاری مشترک احتمالیِ فورد با زوتیه نشان‌دهنده علاقه و تعهد این شرکت به تولید خودروهای الکتریکی در چین است. در ماه آوریل سال جاری نیز، این خودروساز آمریکایی با شرکت خودروسازی چینی چانگان‌موتورز، برای تولید خودروهای هیبریدی یا تمام برقی از تمامی مدل‌های تولیدی در این کشور، قرارداد بسته بود.

شرکت خودروسازی زوتیه که به عنوان خودروساز پیشرو در تولید وسائط نقلیه برقی در چین شناخته شده است، در ژوئیه سال جاری با ۵۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالغ بر ۱۶ هزار خودروی تمام برقی را به فروش رسانده است. مقامات شرکت فورد در ادامه گفتند که جزئیات برند، محصولات و حجم تولید این جوینت ونچر، پس از به توافق نهایی رسیدن و تایید آن، متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.