کد مطلب: ۲۴۸۱۵۵

یک مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ زنجان تاکید کرد:

قوانین مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی تصویب شود

قوانین مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی تصویب شود

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی استان زنجان با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه‌ها و تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی از جمله زیرساخت‌هایی که در توسعه صادرات باید در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

امیرعلی مسیبی اظهار کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها برکسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصاد هر کشوری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این مسئول ادامه داد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، ارتقای رقابت‌پذیری و تلاش در جهت رشد صادرات محصولات باارزش افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

مسیبی خاطرنشان کرد: صادرات نبض تپنده اقتصاد هر کشور است و وقتی بخش صادراتی هر کشور فعالیت خوبی داشته باشد این بدان معنی است که همه فرآیندهای تولیدی ماقبل از مرحله صادرات به خوبی کار می‌کند.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی استان زنجان، یادآور شد: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازارهای رقابتی افزایش یابد و در قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری بالاتری نیز داشته باشد. همچنین ارتباط با بازار سایر کشورها سبب می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در بخش‌های مختلف آشنا شده و نسبت به آن احساس نیاز کند.

وی تصریح کرد: افزایش کشورهای مقصد صادراتی و نیز افزایش کالاهای صادراتی سبب می‌شود که در صورت بروز مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، تغییر در قیمت‌ها و دامپینگ، صادرات استان با مشکل چندانی مواجه نکند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.