کد مطلب: ۶۳۲۴۵۷

قیمت آجیل اعلام شد / پسته در مرز ۴۰۰ هزار تومان

قیمت آجیل اعلام شد / پسته در مرز ۴۰۰ هزار تومان

بررسی گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی در بهمن ماه امسال نشان می‌دهد مغز گردو، پسته و بادام افزایش ۱۷ تا ۴۰ درصدی قیمت داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی گزارشی از مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی در بهمن ماه امسال از این حکایت دارد که مغز گردو، پسته و بادام افزایش ۱۷ تا ۴۰ درصدی قیمت داشته‌اند.

پسته تا ۴۰ درصد گران شد

بر اساس گزارش مرکز آماز، قیمت هر کیلو پسته به طور متوسط از ۲۲۷ هزار تومان در بهمن پارسال به ۳۱۸ هزار تومان رسیده است. همچنین در بهمن سال جاری قیمت پشته تا بیش از ۳۹۰ هزار تومان هر کیلو قیمت خورده است، این کالا در مقایسه با آذر سال جاری ۲.۶ و بهمن پارسال ۳۹.۸ درصد گران شده است.

گردو تا ۳۳۵ هزار تومان قیمت خورد

قیمت گردو هم از متوسط ۲۵۷ هزار تومان در سال گذشته به ۳۰۰ هزار تومان در بهمن ماه رسیده است. حتی برخی از گزارش‌ها از قیمت ۳۳۵ هزار تومانی گردو خبر می‌دهند. مغز گردو نسبت به آذر ماه امسال ۱/۳ درصد و نسبت به بهمن پارسال ۱۷ درصد گران شده است.

بادام تا ۳۶۰ هزار تومان فروش رفت

متوسط قیمت بادام در بهمن ماه امسال بیش از ۳۰۰ هزار تومان گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی از آن که بادام تا ۳۶۰ هزار تومان هم به فروش رفته است. بادام نسبت به بهمن ماه سال گذشته بیش از ۲۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

وضع صادرات این خشکبار چگونه است؟

اما وضعیت صادرات این کالاها در آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در ۱۰ ماهه امسال ۲۷۴۸ تن به ارزش بیش از ۲۳.۲ میلیون دلار بادام، ۴۲۶ تن به ارزش بیش از ۲.۵ میلیون دلار گردو، ۱۰۳.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۶۲۱.۵ میلیون دلار پسته با پوست، ۱۵.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۱۷۰.۷ میلیون دلار مغز پسته و ۶۴۷ تن به ارزش بیش از ۵.۱ میلیون دلار سایر پسته‌ها از ایران صادر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدبخت مردم کشورمان و کارمندان با عیدی معادل ۳و نیم کیلو پسته!

  • ناشناس

    دردوبکی بایدگف دردمونش پیدابشه شمابگیدمتولی جلوگیری ازاین افزایش قیمت کیه

  • میلاد

    پسته امسال خندان احمد آقایی کیلویی ۲۶۰.۰۰۰ کسی خواست اطلاع بده ارسال بالای ۱۰ کیلو

  • محمد کریم زارع

    اگه آجیل نخوریم می‌میریم نمی‌خوریم تا گند کنه روی دست محتکر

  • قشقایی

    ای داد و بیداد و تو این شرایط بد اقتصادی هم‌ و تو هم دنبال گوش بری هستی