کد مطلب: ۴۳۹۵۵۴

قیمت آپارتمان آماده، پایین‌تر از مسکن ملی!

قیمت آپارتمان آماده، پایین‌تر از مسکن ملی!

در حالی که قیمت مسکن ملی متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان اعلام شده و البته برای تحویل آن باید یکی دو سال صبر کرد که هم اکنون با همین مبالغ و حتی کمتر می توان در شهرهای اطراف تهران آپارتمان خریداری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که قیمت مسکن ملی متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان اعلام شده و البته برای تحویل آن باید یکی دو سال صبر کرد که هم اکنون با همین مبالغ و حتی کمتر می‌توان در شهرهای اطراف تهران آپارتمان خریداری کرد.

قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان تعیین شده است. البته چند روز قبل عضو هیات مدیره عمران پرند، هزینه ساخت مسکن در این شهر را متری ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان اعلام کرده و گفته بود که در برخی واحدها قیمت تا ۴.۵ میلیون تومان هم می‌رسد. هر چند به دنبال این اظهارات، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران پرند گفتند که احتمالا منظور عضو هیات مدیره، واحدهای مشارکتی است که توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

با همه این تفاسیر، بررسی‌ها نشان می دهد با رقم‌هایی در همین حدود و بعضا کمتر می‌توان در اطراف تهران از جمله پرند، هشتگرد و حتی پردیس، آپارتمان خریداری کرد.

در حال حاضر یک واحد ۸۷ متری تحویل آینده در فاز ۱۱ پردیس بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ یعنی قیمت هر متر مربع از این واحدها ۳.۸ میلیون تومان منهای وام ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد است.

در شهر پرند اما می‌توان با رقم‌های پایین‌تری خانه‌دار شد. نرخ واحدهای ۷۵ متری مسکن مهر در شهر جدید پرند از حدود ۱۳۰ میلیون شروع می‌شود که به این رقم ۴۰ میلیون تومان وام چهار درصد اضافه می‌شود. قیمت برخی واحدهای مسکن مهر و حتی شخصی‌ساز ۸۰ متری هم ۲۰۰ تا بالای ۳۰۰ میلیون تومان است. البته بسته به منطقه، موقعیت، متراژ و امکانات نرخ‌ها به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

بدین ترتیب قیمت هر متر مربع از یک واحد ۸۰ متری ۲۰۰ میلیون تومانی ۲.۵ میلیون تومان است که همین حالا تحویل داده می‌شود.

با توجه به این رقم‌ها، خرید واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با قیمت ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان، در اطراف تهران توجیه اقتصادی ندارد.

این اختلاف قیمت بین واحدهای مسکن ملی و مسکن مهر زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بنا به گفته پدرام صمیمی‌فر، عضو هیات مدیره عمران پرند، قیمت زمین و محوطه‌سازی در مسکن ملی جداگانه محاسبه می‌شود که با این حساب ممکن است قیمت‌ها به متری شش میلیون تومان نیز در شهر جدید پرند برسد. علاوه بر این برای تحویل واحد باید یک تا دو سال صبر کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.