کد مطلب: ۴۷۱۰۵۵

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با تجارت‌نیوز:

آخرین وضعیت بازار برنج / قیمت برنج به چقدر رسیده است؟

آخرین وضعیت بازار برنج / قیمت برنج به چقدر رسیده است؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج می‌گوید: با ممنوعیت واردات برنج‌های خارجی امسال در ماه‌های محرم و صفر ممکن است با کمبود و نوسان قیمت برنج رو به رو خواهیم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک از ممنوعیت واردات برنج از اول شهریور خبر داد. برخی فعالان بازار می‌گویند این ممنوعیت‌های فصلی جهت حمایت از تولید داخل است اما با افزایش نرخ ارز امسال بحران تازه‌ای در تامین کالاهای اساسی مردم از جمله برنج وجود دارد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پاسخ به این پرسش که آیا با ممنوعیت واردات برنج قیمت برنج‌های خارجی گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: هر ساله به دنبال حمایت از تولید داخل برنامه‌های فصلی در قالب افزایش میزان تعرفه برنج‌های خارجی اعمال می‌شد اما امسال به دلیل عدم دستیابی واردکنندگان برای تامین ارز واردات برنج‌های خارجی ممنوع ‌شد. به نظر می‌رسد با ممنوعیت واردات برنج‌های خارجی امسال در ماه‌های محرم و صفر احتمالا با مشکل کمبود و نوسان قیمت برنج رو به رو شویم.

مسیح کشاورز اظهار کرد: در حقیقت اگر شرایط ارزی امثال همانند سال گذشته بود با افزایش یا بحران کمبود برنج رو به رو نبودیم اما امسال به دلیل عدم تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان در عرضه برنج به بازار دچار مشکل خواهیم شد.

او با اشاره به میزان واردات برنج‌های خارجی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال حدود 450 هزار تن برنج وارد کشور شده است؛ این در حالی که واردات برنج در مدت مشابه سال گذشته به 910 هزار تن رسیده است. این آمارها نشان می‌دهد واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است. بنابراین با توجه به کاهش واردات برنج‌های خارجی قیمت برنج‌های ایرانی نیز از این موضوع تاثیر خواهد گرفت و برنج ایرانی نیز در ماه‌های آینده احتمالا دچار نوسان قیمت خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برنج ۱۰کیلیکیی از ۷۰ تومان به ۱۷۰ تومان رسید تو ۱هفته چرا کسی پیگیر نیست..اخه مردم چه بخورن..دیگه حق مردم رو نخورید بفکر مردم باشیدد

    • ناشناس

      اولابرنج هندی نیازبه ارز دلار نداره به نفت مربوطه ثانیا با افزایش برنج هندی شاهدافزایش برنج ایرانی خواهیم بود ازسوی کشاورز ثالثا به امید برنج یک میلیونی ما صبر می کنیم چون صبر کنی زگوره حلوا سازم.

  • حسین

    برنج که هیچ.پودر لباسشویی از 7500 شده 9000تومن

  • ناشناس

    متاسفانه خیار شده کیلویی 8500یکی میده 8000یکی 8500یکی.معلوم نیست چخبره

  • ناشناس

    خوب برنج هم بیارین توی بورس

  • ناشناس

    فقط باید بمیریم و بس… ☹️