خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۳۸۳۸

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت تخم مرغ در ماه رمضان ارزان می‌شود

قیمت تخم مرغ در ماه رمضان ارزان می‌شود

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار می‌گوید: انتظار می‌رود تا شروع ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی از محل درب مرغداری نداشته باشیم؛ چرا که در حال حاضر تولید تخم مرغ پر رونق انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به اینکه مدت زیادی تا شروع ماه مبارک رمضان باقی نمانده این روزها افزایش یا کاهش قیمت کالاهای اساسی از جمله موضوعاتی است که ذهن همگان را درگیر کرده است. فعالان صنف تخم مرغ معتقدند با آن که قیمت تمام‌شده تولید این کالا به دلیل شرایط نامناسب توزیع نهاده‌های دامی افزایش زیادی یافته اما قیمت تخم مرغ در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تخم مرغ در ماه مبارک رمضان ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در ایام ماه مبارک رمضان قیمت تخم مرغ ارزان خواهد شد. در حال حاضر مرغ‌داران با دو هزار تومان ضرر تخم مرغ را در سطح بازار عرضه می‌کنند. قیمت میانگین تخم مرغ در محل مرغداری پنج هزار و 800 تومان است و این در برابر قیمت تمام شده که هفت هزار و 800 تومان است، زیان چشم‌گیری محسوب می‌شود.

سید فرزاد طلاکش اظهار کرد: انتظار ما این است تا شروع ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی از محل درب مرغداری نداشته باشیم؛ چرا که در حال حاضر تولید تخم مرغ پر رونق انجام می‌شود و امروز مرغ‌داران حداقل با مازاد 200 تنی تولید تخم مرغ رو به رو هستند. همین موضوع اجازه افزایش قیمت را در سطح بازار نمی‌دهد.

آخرین قیمت تخم مرغ در بازار

سید فرزاد طلاکش، دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار می‌گوید: مهمترین مطالبه ما در سال 98 از دولت این است که اجازه دهند بخشی از تخم مرغ‌ها به طور مدیریت شده به سایر کشورها صادر شوند.

قیمت هر عدد تخم مرغ 600 تومان است

او در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر عدد تخم مرغ 600 تومان است که این قیمت منطقی و مطلوبی برای مردم به حساب می‎آید. معمولا افزایش قیمت تخم مرغ از سوی واحدهای صنفی انجام می‌شود که در این زمینه دستگاه‌های نظارتی باید در سطح بازار ورود کرده و مانع‌ گران‌فروشی برخی از واحدهای صنفی شوند.

طلاکش افزود: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تقاضا ناخودآگاه برای خرید تخم مرغ در این فصل کاهش یافته و قیمت‌ها نیز سیر نزولی را به خود می‌گیرد.

او به مطالبه مرغ‌داران از دولت اشاره کرد و گفت: مهمترین مطالبه ما در سال 98 از دولت این است که اجازه دهند بخشی از تخم مرغ‌ها به طور مدیریت شده به سایر کشورها صادر شوند تا مرغداران در این سال بتوانند برنامه‌ریزی لازم را جهت ادامه فعالیت خود داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.