کد مطلب: ۲۴۷۹۸۶

قیمت خرما در ماه رمضان متعادل است

قیمت خرما در ماه رمضان متعادل است

رئیس انجمن ملی خرمای کشور با بیان اینکه قیمت خرما در ماه مبارک رمضان متعادل است، گفت: هیچ مشکلی برای تامین نیاز مردم وجود ندارد.

محسن رشید فرخی گفت: در سال گذشته به اندازه کافی خرما تولید شده است و هیچ مشکلی برای تامین خرمای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس انجمن ملی خرمای کشور با بیان اینکه امسال به لحاظ تولید سال بسیار خوبی برای خرمای ایران است، گفت: البته مشکلاتی بر اثر تلاطم ارزی برای صادرکنندگان این محصول به وجود آمده است که به مرور در حال رفع شدن است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت خرما در کشور متعادل است، گفت: قیمت خرما از عمده تا خرده فروشی متفاوت است و با توجه به تنوع نوع نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن بیان کرد.

رشید فرخی با بیان اینکه خرمای مضافتی پرمصرف‌ترین خرما در ماه مبارک رمضان است، گفت: در حال حاضر انواع خرما در میادین عرضه می‌شود و برای تامین نیاز مردم هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت خرما از اوایل مرداد تا اواخر شهریور در شهرهای مختلف متفاوت است، گفت: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن خرما در کشور تولید شد.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور بیان داشت: سالانه حدود 20 درصد خرمای کشور به ارزش حدود 300 میلیون دلار صادر می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی بلند مدت می‌خواهیم تا صادرات خرما را به 30 درصد و به ارزش یک میلیارد دلار افزایش دهیم، اما باید در این راستا به بحث ارزش افزوده از طریق صنایع تکمیلی توجه بیشتری شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.