کد مطلب: ۷۵۱۴۳۶

قیمت خودرو امروز ۲۹ دی ۱۴۰۱/ بازار به ثبات می‌رسد؟

قیمت خودرو امروز 29 دی 1401/ بازار به ثبات می‌رسد؟

قیمت خودرو پس از دو ماه نوسان زیاد، در روزهای اخیر با ثبات نسبی همراه شده و در برخی از موارد بازار شاهد کاهش قیمت برخی از خودروهای پرطرفدار نیز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، 29 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با کاهش نسبی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نزولی را در پیش گرفته است,

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است.

پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومان شد. اما این خودرو امروز صبح در قیمت 290 میلیون تومان به فروش رسید. پراید 131 نیز امروز سه میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و در نرخ 278 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز در نرخ 729 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز به قیمت 590 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با 14 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و به607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنجشنبه مانند 10 میلیون تومان گران و در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز نیز با کاهش چهار میلیون تومانی قیمت نسبت به روز گذشته، 440 میلیون تومان ارزش دارد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 490 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 296 میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز 600 میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز در قیمت491 میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد عرضه شاهین در بورس کالا توانست قیمت بازار این خودرو را بشکند و عرضه و تقاضا را به نقطه تعادلی برساند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار مجددا در رکود کامل فرو رفته است و هیچ خرید و فروشی در این روزها صورت نمی‌گیرد.

او افزود: علت توقف رشد قیمت‌ها افزایش عرضه خودرو به بازار است. عرضه خودرو به بورس کالا، طرح‌های فروش خودروسازان و ثبات نسبی دلار از عواملی بود که قیمت خودرو را کاهش داد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد این رکود ادامه نداشته باشد. پیش‌بینی می‌شود بازار از اواسط بهمن مجددا رونق بگیرد. باید یادآور شد که اگر نرخ دلار مجددا با جهشی همراه نشود، قیمت خودرو ثابت یا کاهشی می‌شود.

برای مطالعه بیشتر، خبر بحران مشروعیت در کوشا خودرو را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای چه نظر بدیم وقتی پخش نمیشه

    • ناشناس

      اگر نظر ندید پخش میشه .
      نظر بدید پخش نمیشه .

    • ناشناس

      کارا برعکسه

  • ناشناس

    از اینکه یک نظر را پخش کردید متشکرم