کد مطلب: ۶۶۴۷۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار، پنجشنبه ۱۹ خرداد/ ورود مجدد دلار به کانال جدید

قیمت دلار، پنجشنبه ۱۹ خرداد/ ورود مجدد دلار به کانال جدید

قیمت دلار امروز با وجود روند کاهشی در آغاز معاملات، در ادامه افزایشی شد و اکنون به کانال بالاتر رفته است. کارشناسان با توجه صدور قطعنامه شورای حکام، این روند را طبیعی اما کوتاه‌مدت می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار ، در ادامه روند افزایشی خود در روزهای اخیر، لحظاتی پیش وارد کانال جدید شد. نرخ ارز آمریکایی در صرافی ملی نیز با ۶۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۶۸۹۲ تومان ثبت شده است.

دیروز چهارشنبه، ۱۸ خرداد نیز قیمت دلار برای ساعاتی به سطح جدید رسیده بود. دلار صرافی ملی نیز که این روزها در مجموع روند افزایشی دارد، روز گذشته با ۳۲۲ تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه، ۲۶۸۲۶ تومان ثبت شده بود.

برخی کارشناسان با توجه صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این روند را طبیعی اما کوتاه‌مدت می‌دانند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در مورد تاثیر این قطعنامه بر بازارها تجارت‌نیوز می‌گوید: در بازارهای دلار، طلا و متعاقبا مسکن، به دلیل کاهش قدرت پول ملی، می‌توانیم انتظار افزایش را داشته باشیم. در بورس به دلیل واهمه سهامداران احتمال خروج مقطعی پول از بازار سرمایه برای ورود به سایر بازارهای موازی و دارایی‌های امن‌تر وجود دارد و می‌توانیم انتظار کاهش هیجانی را داشته باشیم.

این کارشناس بازارهای مالی بیان می‌کند: این اوضاع بسیار مقطعی و کوتاه‌مدت است. پیش‌بینی می‌شود که بازارها در کوتاه‌مدت به آرامش دست پیدا کنند. اما اثرپذیری بازارهای مالی از اثرات موفقیت در گسترش روابط تجاری بین‌الملل امری اجتناب‌ناپذیر است.

متن کامل این گزارش را با عنوان شوک قطعنامه شورای حکام به بازارها بخوانید.

سیگنال‌های مختلف برای قیمت دلار

در عین حال اخبار دیگری هم وجود دارد که می‌تواند بر بازگشت آرامش به بازارها از جمله ارز موثر باشد. از جمله اینکه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن گفته است: مسیر مذاکرات وین از مذاکرات ایران با آژانس جدا است (ایرنا).

همچنین دادگاهی در یونان حکم قبلی درباره توقیف محموله نفت ایران توسط آمریکا را لغو کرده است (مهر).

البته خبرگزاری رویترز به استناد از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که ایران می‌خواهد سانتریفیوژهای جدیدی را در سایت‌های هسته‌ای زیرزمینی خود نصب کند (ایسنا).

پیش از این ایران در مورد اثر صدور احتمالی این قطعنامه بر مذاکرات هسته‌ای ، به آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی هشدار داده بود. اما اتحادیه اروپا نیز عصر سه‌شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی بر تعهد قاطع خود به اجرای کامل و مؤثر برجام و حمایت مستمر از آن تاکید کرد.

بدبینی معامله‌گران دلار

در این میان، نظر می‌رسد معامله‌گران نسبت به شرایط موجود بین‌المللی نظر خوشبینانه‌ای ندارند. این در حالی است که در مقاطعی، برای مثال در ماه‌های پایانی سال گذشته، کوچک‌ترین خبر مثبت از مذاکرات وین قیمت‌ دلار را در بازار آزاد کاهشی می‌کرد. به گونه‌ای که برخی کارشناسان معتقد بودند که بازار واکنش بیش‌ از حدی به اخبار برجام نشان می‌دهد و حتی تا حدودی اثرات مثبت آن را در اصطلاح پیش‌خور کرده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی چندی پیش گفت: با پوشش کاملی که در بازارها داریم، قطعا آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود. البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌ زودی اختیارات ویژه‌ای هم به بانک مرکزی اعطا می‌شود. این امر می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند (ایسنا).

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    دلار پیروز است ریال نابود

  • ناشناس

    چرا نمیتونی بنویسی ۳۲۰۰۰ تومن؟
    فقط تا ۲۶۰۰۰ تومن بلدی؟

  • ناشناس

    قیمت های غیر واقعی’شما چیزی رو عوض نمی کنه”

  • ناشناس

    دلارنسبت به گرانی و افزایش فقرکه ازطرف دولت ایجاد شده می بایست ۴۰هزارتومان باشد بابا صفرها را برداریدپول ما ارزش،پیدا کندتناسب ایجاد خواهد شد

  • ناشناس

    از 35 گذشته