کد مطلب: ۵۲۴۶۵۷

آخرین نرخ ارز پیش از امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز / ۵ عامل گرانی ارز در نوروز

پیش‌بینی قیمت دلار امروز / ۵ عامل گرانی ارز در نوروز

با امضای تفاهم همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و اعلام نرخ ۱۴ هزار تومانی از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نرخ واقعی ارز برخی از فعالان بازار منتظر کاهش قیمت دلار بودند اما در بازار و صرافی ملی قیمت دلار نه‌تنها ارزان نشد بلکه گران هم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با امضای تفاهم همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و اعلام نرخ ۱۴ هزار تومانی از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نرخ واقعی ارز برخی از فعالان بازار منتظر کاهش قیمت دلار بودند اما در بازار و صرافی ملی قیمت دلار نه‌تنها ارزان نشد بلکه گران هم شد. علت افزایش قیمت دلار چیست؟

افزایش تقاضا برای سفرهای احتمالی، شدت گرفتن تورم، عدم کاهش تحریم‌ها، کسری تجاری چهار میلیارد دلاری ایران در پایان سال گذشته و افت شدید درآمدهای نفتی به زیر ۲۰۰ هزار بشکه نفت هرکدام عواملی هستند که می‌توانند در تحریک تقاضا در بازار ارز نقش داشته باشند.

صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار ۳۵۰ تومان گزارش شد، درحالی که روز شنبه معاملات بازار با نرخ ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

روز یکشنبه در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، ۲۴۸۶۶ تومان اعلام شده بود که ۱۱۳ تومان گران شده بود و دیروز صرافی ملی این قیمت را ۲۵۲۲۹ تومان اعلام کرده بود. با این ارقام می‌توان گفت نرخ دلار صرافی ملی یک روزه ۱٫۵ درصد گران شده است.

اما در امروز قیمت دلار صرافی ملی هیچ تغییری نسبت به دیروز نداشته است. بنابراین یک سیگنال مهم برای بازار ارز امروز ثبات قیمت دلار صرافی ملی است اما با این حال عوامل تحریک‌کننده مورد اشاره همچنان در بازار وجود دارد. از سوی دیگر بانک مرکزی در توییتر به سفته‌بازان هشدار داده بود که قیمت دلار روند فعلی را نخواهد داشت. باید دید آیا عوامل مورد اشاره بار دیگر باعث یک نوسان البته محدود در بازار خواهند شد یا تهدید بانک مرکزی شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هندلینگ شرکتها چی شد که قرار سهام عدالت مردمو بخرن موکول شد

    • ناشناس

      خودت فهمیدی چی گفتی؟

    • ناشناس

      الان سهام عدالت چه ربطی به طلا ودلار داشت

  • سعید

    متن خبر یه طوریه که خیال میکنی یه سفته باز این خبر را نوشته چون همه دلایلش غیر منطقیه ۱_ درسته که امسال بر خلاف پارسال صفر خارجی بود ولی از اونجا که مسافران ارز مورد نیازشون را اونور سال تهیه می کنند نه در ایام تعطیل ابتدای سال، پس تاثیری در قیمت ارز ایتدای سال جدید ندارند. ۲_ در مورد تورم هم در حالی که بازارها تعطیلند تورم کجا بوده و چه کسی تونسته ارزیابیش کنه !!؟؟ ۳_تحریم ها که خیلی وقته هستند پس دیگه تاثیر جدیدی بر بازار ندارند ۴_کسری تجاری هم رقم قابل توجهی نیست که بخواد تاثیر چندانی روی قیمت ارز بگذارد علاوه بر این آمار نهایی و قطعی سال ۹۹ هنوز به دست نیامده و منتشر نشده که بخواد تاثیری روی قیمت ارز اون هم در ایام تعطیل بگذارد ۵_ در مورد نفت هم چند بار رییس جمهور و هم چند موسسه ارزیاب معتبر بین المللی قید کرده اند که صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه نزدیک شده و بهانه کاهش صادرات زیر ۲۰۰ هزار بشکه قابل باور نیست /// تنها گزاره پیام آقای همتی است که هر زمان ایشان راجب ارز صحبت کردند قیمت ها بالا رفت گویا این پیام ها سیگنالی برای بالا بردن نرخ ارز توسط سفته بازان شده ./// خبر تفاهم نامه ایران و چین، بلافاصله پیام همتی در مورد ارز، بلافاصله بالا رفتن نرخ ارز، و در نهایت توجیه برخی رسانه ها در مورد بی اثر بودن این تفاهم نامه در فضای کلی ایران .