کد مطلب: ۵۱۹۲۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار چقدر شد؟ / سیگنال‌های جدید برای بازار ارز

قیمت دلار چقدر شد؟ / سیگنال‌های جدید برای بازار ارز

قیمت دلار در روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه همان ۲۵۳۰۰ تومان روز چهارشنبه باقی ماند. اما برای آینده بازار ارز اخبار سیاسی جدیدی منتشر شده که احتمالا بر روند بازار تاثیر داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه همان ۲۵۳۰۰ تومان روز چهارشنبه باقی ماند. اما برای آینده بازار ارز اخبار سیاسی جدیدی منتشر شده که احتمالا بر روند بازار تاثیر داشته باشد. قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی نیز روز گذشته ۲۴۶۵۹ تومان اعلام شد.

افت قیمت دلار در بازار داخلی درحالیست که ارزش جهانی آن رو به صعود است. امید سرمایه‌گذاران نسبت به عادی شدن شرایط و تقویت رشد اقتصادی پس از فروکش کردن موج سهمگین کرونا در کشورهای مختلف افزایش یافته است و به همین دلیل شاخص دلار در معاملات جهانی دیروز افزایش یافت.

اما در بازار داخل این بازار ممکن است متاثر از کدام اخبار رفتار کند؟

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتفی شد.

در همین حال، رئیس جمهور نیز با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مکان بازی سیاسی نیست، گفت: سه کشور اروپایی بفهمند که آژانس یک نهاد فنی است و اجازه دهند به کار فنی خود ادامه داده تا به این ترتیب توافق خوب اخیر ایران و آژانس نیز تداوم یابد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادعای ناپدید شدن بوئینگ ۷۳۷ ارمنستانی در آسمان ایران را تکذیب کرد.

علاوه بر این، معاون فنی گمرک ایران: سومین محموله واکسن اسپوتنیک وارد شده از روسیه در حداقل زمان ممکن از گمرک ترخیص و به مسئولان وزارت بهداشت تحویل شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز آخرین وضعیت پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی را تشریح کرد و گفت: مکانیزم‌ها و سازوکارها مورد توافق قرار گرفته است، اما ظاهرا کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند از این رو اعلام می‌کنند که پیگیر موضوع هستند.

با این اخبار حاوی کاهش نااطمینانی به نظر می‌رسد قیمت دلار در ادامه نیز روند باثبات و شاید هم نزولی را در پیش بگیرد.

آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

آخرین قیمت طلا و پیش‌بینی این بازار را نیز در گزارش قیمت طلا امروز ۱۵ اسفند ۹۹ می‌توانید بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سیگنالی که سمیه داد هیچ یک از مسولین به بورس و ارز و اقتصاد ندادن

  • حبیب

    خاک بشه انشاالله هم طلاهم دلاربیچارکردشماپولدارین ماکه براخرج مون ماندیم چ کنیم