خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۵۴۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت دلار امروز ۲۰ دی / ریزش دلار قوت گرفت/ دلار به مرز ۲۵ هزار تومان رسید!

اولین قیمت دلار امروز ۲۰ دی / ریزش دلار قوت گرفت/ دلار به مرز ۲۵ هزار تومان رسید!

روند نزولی قیمت دلار امروز ۲۰ دی ماه هم ادامه داشت. اگرچه سایت اطلاع‌رسانی طلا و ارز قیمت دلار صرافی را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده اما صرافی بانک پاسارگاد و بانک شهر دلار را با قیمت ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت دلار در یک قدمی ۲۵ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار وین مستقیما بر معاملات و قیمت دلار اثر گذاشته و از هفته گذشته کاهش قیمت دلار شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مذاکرات وین در آخرین ساعات رو گذشته (۱۹ دی ۱۴۰۰) دلار را وارد کانال ۲۷ هزار تومان کرد و به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رساند. اما قیمت دلار امروز در ساعات ابتدایی ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد باز هم کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

پیش از این معامله‌گران بزرگ بازار اعلام کرده بودند که دلار ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی محدوده مقاومتی قیمت دلار است و اگر دلار این محدوده را از دست بدهد، وارد کانال پایین‌تر می‌شود.

حالا به نظر می‌رسد که محدوده مقاومت بعدی، ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان باشد. قیمت دلار امروز در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان است و اگر قیمت دلار کمی دیگر کاهش پیدا کند، احتمال وارد شدن آن به کانال ۲۶ هزار تومان قوت می‌گیرد.

شبکه اطلاع رسانی ارز و طلا، آخرین قیمت دلار در صرافی‌ها را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. این در حالی است که پیگیری تجارت‌نیوز از صرافی بانک پاسارگاد و بانک شهر نشان می‌دهد که قیمت دلار در این دو صرافی بانکی به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. این یعنی دلار یک قدم با ورود به کانال ۲۵ هزار تومان فاصله دارد.

فاصله‌ای که اگر برداشته شودف احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار قوت می‌گیرد.

قیمت یورو هم در ۲۰ دی ماه کانال ۳۰ هزار تومان را ترک کرد و به ۲۹ هزار ۹۲۰ تومان رسید.

روند کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت دلار مستقیما تحت تاثیر اخباری است که از وین مخابره می‌شود. اخباری که در چند روز گذشته مثبت بوده و این سیگنال را به معامله‌گران داده که کاهش قیمت دلار جدی است.

از طرف دیگر پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صرافی‌های بانکی نشان می‌دهد که بازار ارز فعلا راکد است و ارزی معامله نمی‌شود. به نظر می‌رسد بازار منتظر افت بیشتر قیمت دلار است و مردم خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.

رئیسی دولت را با دلار ۲۶ هزار تومان تحویل گرفت و به نظر می‌رسد که در تلاش است قیمت دلار را به پایین‌تر از این رقم برساند. اما سوالی که وجود دارد این است که قیمت دلار چقدر کاهش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    دلار واقعا پایین نمیاد تا زمانی که ۱ میلیون ایرانی خارج به ایران برگردند، بعد مطمئن باشید وضع عالی میشود

    • رضا

      سلام دلار دست دولته برای راضی کر ن مردم
      ضمنا جنس پایین نمی آید.

  • ناشناس

    خدارو شکر

  • مجيد

    دلار بیاد پایین مگه، برنج 80 تومانی پایین میاد مردم رو بیچاره کردید

    • Mm

      کجا 80تومنه تو هنوز یه سال عقبی

  • ناشناس

    دلالی دلار فقط تو ایران وجود داره، اگه دست بعضی از این دلالان از خدا بی خبر، از این بازار(کسب دروغین)قطع بشه،،،،هم بازار خوب میشه و هم قیمت واقعی دلار…

  • .

    چرا خبر فیک میدین. اگر دلار ۲۶۱۰۰ تومان هست اطلاع رسانی کنید کجا باید خرید.
    اگر منظور صرافی بانک ملی هست که ۱ دلار هم به مردم نمیده.

  • جواد

    بابا جو ندید تا روسیه هست و حمایت ایران از کشورهای گرسنه منطقه هیچی نمیشه، انشاءالله دلار تا ۸۵ هزار تومن میره تا عید

  • پروانه

    همه بدبختیاتقصیر خودمونه تا اومدن شایع کردن فلان چیز گرون میشه ملت صف کشیدن دلالام همینو میخواستن ک ب ارزوشون رسیدن ماها روز ب روز فقیر تر شدیم تورو خدا ی مدت ماشینو دلار نخرید چیزای گرون نخرید ببینید چی میشه

  • مهدی از مشهد

    لعنت به دلار که زندگی مردم رو تحت تاثیر قرار داده

  • مصطفی

    نیما رو میارن بالا، آزاد رو میارن پایین تا تک نرخی بشه، سیاست جدیدشون ولی مطمنا اجناس مخصوصا خوراکی ها ارزون نمیشه چون خیلی هاشون با دلار نیما حساب میشه

  • ایران

    دادا پراید چند!؟!؟!؟!خب مشخصا قیمت اجناس هم باید ریزش کنه دیگه،یااینکه پشت پرده مافیاودلالان وجوددارند چه کسانی دست دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!