کد مطلب: ۵۰۷۳۸۹

قیمت دلار امروز ۲۷ دی ماه ۹۹ چقدر شد؟

اولین رفتار دلار در هفته جاری / ارزانی ارز ادامه‌دار است؟

اولین رفتار دلار در هفته جاری / ارزانی ارز ادامه‌دار است؟

اولین قیمت دلار در صرافی ملی و بازار آزاد به ترتیب با ۵۵۰ و ۲۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته اعلام شد. در نرخ ارز در سامانه سنا و بازار متشکل ارزی نیز شاهد حدود ۲۰۰ تومان ریزش بوده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین قیمت دلار در صرافی ملی با ۵۵۰ تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت به ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای فروش و ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان برای خرید رسید.

در بازار آزاد نیز معاملات در نرخ حدود ۲۳ هزار و ۵۵۰ تومان تا ۲۳ هزار و ۷۵۰ تومان آغاز شد. این ارز در بازار آزاد نسبت به آخرین قیمت‌های پنجشنبه گذشته ۲۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

اولین معاملات در بازار متشکل ارزی و سامانه سنا هم به ترتیب با نرخ ۲۳ هزار و ۱۶۵ تومان و ۲۳ هزار و ۳۹۶ تومان انجام شد. در واقع نرخ این ارز در بازار متشکل ارزی و سامانه سنا نسبت به اخرین نرخ‌های روز گذشته حدود ۲۰۰ تومان کاهش داشته است.

همچنین بر اساس آخرین معاملات روز گذشته کاری، نرخ خرید حواله دلار در سامانه نیما ۲۵ هزار و ۱۵۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۳۳ تومان اعلام می‌شود.

با این حساب به نظر می‌رسد بازار ارز طبق انتظارات عمل و این هفته را کاهشی آغاز کرده است.

با توجه به این که رئیس جمهور هفته گذشته وعده داد که اگر ارزهای بلوکه شده ایران آزاد شود، دلار یک شبه به ۱۵ هزار تومان می‌رسد انتظار می‌رفت با دریافت این سیگنال تعداد فروشندگان در بازار بیشتر شود و کاهش قیمت دلار شدت بیشتری پیدا کند. ظاهرا این اتفاق هم افتاده است.

البته از نظر برخی، حتی اگر در نظر بگیریم که بخش عمده‌ای از فعالان و معامله‌گران بازار ارز وعده‌های روحانی و خوشبینی همیشگی مسئولان را جدی نگرفته و نمی‌گیرند باز هم با نزدیک شدن به تحلیف بایدن و تغییر دولت آمریکا این انتظار وجود داشت که دلار چند هزار تومان ریزش تجربه کند.

در کنار این عوامل نرخ درهم هم رو به کاهش است و این احتمال ادامه دار شدن ریزش دلار را بیشتر می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تاشناس

    دلار زیر یک درصد کاهش پیدار کرد ولی اکثر سهامها هر روز دارن ۵ درصد کاهش پیدا میکنند واقعا قیمت سهامها مفت و جذاب شده است هر لحظه امکان برگشت وجود دارد

  • مهدی

    دولت با این نقدینگی و حجم پول چطور میخواد قیمت دلار رو بیاره پائینی.اینها همش بازی که یکی چنتا دلار داره از ترس بره بفروشه

  • ناشناس

    فقط برای 22 بهمن که اومده پایین و بازار شب عید قطعا صعودی خواهد بود