کد مطلب: ۷۵۴۵۳۵

قیمت دلار امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی دوباره افزایشی شد

قیمت دلار امروز 8 بهمن 1401 / اسکناس آمریکایی دوباره افزایشی شد

قیمت دلار که در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه سقف تاریخی خود را بار دیگر شکست با ورود دولت به بازار چند کانال ریزش را تجربه کرد. اما حالا این اسکناس آمریکایی دوباره به کانال بالاتر بازگشته و تمایلاتی افزایشی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که اواخر هفته گذشته چند کانال ریزش را تجربه کرد حالا دوباره در مسیر افزایشی قرار دارد. به طور کلی دلار هفته نخست بهمن‌ماه را با مسیری افزایشی آغاز کرد.

رئیس بانک مرکزی چند روز پیش از ورود این نهاد به بازار ارز خبر داد و اکنون دلار توافقی به طور کلی حذف شده است.

قیمت دلار امروز 8 بهمن 1401

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازار هرات 43 هزار و 590 تومان تعیین شده و نرخ این ارز در بازار سلیمانیه 44 هزار 300 تومان قیمت خورده است؛ قیمت دلار در این دو هاب قیمتی در چند ماه اخیر تاثیر زیادی از بازار آزاد دلار ایران گرفته است.

قیمت درهم نیز در لحظه تنظیم این گزارش 12 هزار 200 تومان قیمت دارد و قیمت دلار درهم 44 هزار 774 برآورد می‌شود.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

در حال حاضر قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 43 هزار 460 تومان در ثبت شده و قیمت خرید دلار صرافی ملی نیز 43 هزار و 894 تومان تعیین شده است.

وضعیت دلار از آغاز بهمن‌ماه

در هفته ابتدایی بهمن‌ماه دلار تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت. سقف دلار سهمیه‌ای افزایش پیدا کرد، وضعیت تحریم‌های بین‌المللی بحرانی‌تر شد و مسیر عراق برای ورود ارز به کشور در دست‌انداز سخت‌گیری‌های امنیتی آمریکا افتاد.

از سوی دیگر رئیس بانک مرکزی اعلام کرد مستقیما به بازار ارز ورود می‌کند و دلار توافقی را به طور کلی حذف کرد. فاصله قیمتی دلار بازار آزاد و توافق در مدت اخیر به 11 میلیون تومان نیز رسیده بود.

به این ترتیب سامانه‌ ناخدا یا مرکز مبادله ارزی برای نظم‌دهی به بازار معرفی شد و حساسیت موضوع انتقال دلار به ایران در سطح بین‌المللی بالا رفت و این موضوع، کار را برای ایران بسیار سخت کرد.

ورود به بازار دلار و بازارسازی از دولت دلار را کاهشی کرد اما مجموعه اتفاقات ذکر شده باعث شد دلار در اواخر هفته گذشته مسیر پرنوسانی را پشت سر بگذارد. اکنون به نظر می‌آید دلار مطابق با روند خود در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه تمایل به صعود قیمتی دارد.

کارشناسان معتقدند ورود مستقیم دولت به مبحث قیمت دلار و بازارسازی با وجود مشکلات دیگر اقتصادی در نهایت تاثیری منفی بر دلار خواهد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.