کد مطلب: ۷۵۳۶۷۰

قیمت دلار توافقی امروز ۵ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 5 بهمن 1401

قیمت دلار توافقی امروز چهارشنبه ۵ بهمن در بازار اعلام شد. قیمت دلار توافقی اندکی تغییر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز چهارشنبه ۵ بهمن در بازار اعلام شد.

بازار متشکل امروز شاهد کاهش قیمت دلار بود . قیمت دلار امروز در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته کاهش یافت.نرخ دلار متشکل امروز با 42 هزار و 200 تومان معامله شد.

قیمت دلار توافقی امروز ۵ بهمن

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۲,۲۰۰ -۳۰۰.۰۰ -۰.۷۲ 11:33
۴۲,۵۰۰ ۳,۸۹۳ ۹.۱۶ روز قبل
۳۸,۶۰۷ -۹۹.۰۰ -۰.۲۶ ۲ روز پیش

بازار آزاد ارز به رسمیت شناخته شد؟

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرد از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. او تاکید کرد که بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

به اعتقاد فعالان بازار ارز، بانک مرکزی با این اقدام، قصد به رسمیت شناختن معاملات ارز آزاد را دارد و می‌خواهد راسا این معاملات را بدون واسطه مدیریت کند.

امروز بازار معاملات ارز آزاد با خوش‌بینی به اخبار سیاسی چشم داشت. برخی فعالان بازار معتقد بودند روند بازار ارز بستگی مستقیمی به اخبار بین‌المللی پیدا کرده و پیچیدگی در تحریم سپاه باعث شده این بازار، فعلا آرام بگیرد.

هیجان در سمت عرضه

از امروز سه شنبه 4 بهمن‌ماه عنوان توافقی از معاملات دلار و یوروی بازار متشکل ارزی حذف شده است. معامله‌گران می‌گفتند دلار توافقی گران‌تر از دلار آزاد قیمت خورده و خریداری نیز وجود ندارد.

حذف نرخ‌های متعدد، ایجاد مرکز مبادله ارزی (ناخدا) ، ورود رسمی بازارساز به بازار آزاد و نرخ‌سازی بانک مرکزی از سیاست‌های فعلی نهاد پولی کشور است که به اعتقاد کارشناسان بازار، تصمیمات خوبی است اما باید دید چگونه اجرایی می‌شود. آنچه اشاره شد عواملی بود که امروز جو بازار دلار را به سمت کفه فروشندگان سنگین کرد.

برخی از معامله‌گران از ترس ریزش بازار به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار گرفتند و مشتری برای دلار کمیاب بود.

امروز دلار تهران با قیمت ۴۳ هزارو ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان معامله شد و ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دلار توافقی در کف بازار بود.

از همین رو خریداران ترجیح می‌دادند به جای پذیرش ریسک بگیر و ببندهای مالیاتی و قطع یارانه و ثبت دارایی ارزیشان در سامانه، از بازار آزاد خرید کنند،‌ هر چند بااحتیاط!

دلار در بازارهای همسایه نیز مسیر کاهشی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۳ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و قیمت دلار سلیمانیه به ۴۴ هزار و ۶۱۰ تومان رسید. درهم امارات نیز به کف کانال ۱۲ هزار تومانی نزدیک شد. این ارز با قیمت ۱۲ هزار و ۱۴۰ تومان معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.