کد مطلب: ۳۶۵۱۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد دلار در بهار پارسال / فصلی که جهش دلار شروع شد

عملکرد دلار در بهار پارسال / فصلی که جهش دلار شروع شد

دلار در بهار سال گذشته (1397) بیش از 34 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد اما در بهار امسال چه روندی خواهد داشت؟ یک کارشناس امور اقتصادی روند قیمتی دلار تا پایان بهار سال جاری را صعودی اما کمتر از نرخ تورم پیش‌بینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار بهار سال گذشته را روی مرز پنج هزار تومان شروع کرد و روند افزایشی قیمت دلار در فروردین ماه سال قبل تا 20 این ماه ادامه پیدا کرد.

اما اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در پایان روز 20 فروردین ماه سال 1397 نرخ دلار را 4200 تومان اعلام کرد و چنین گفت: نرخ دلار از فردا (سه‌شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خود به ارز نیاز دارند، ۴۲۰۰ تومان خواهد بود.

فقط در روز 22 فروردین ماه، قیمت دلار تا نرخ 4200 تومان پایین آمد.

اما بر اساس نرخ‌های ثبت شده در شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، دلار در روزهای پایانی فروردین ماه سال 1397 بی‌توجه به ارز 4200 تومانی به روند افزایشی خود ادامه داده است.

نرخ دلار در 13 اردیبهشت ماه سال 1397 وارد کانال شش هزار تومان شد. این ارز با شیب ملایمی روزهای باقی مانده تا پایان این ماه را سپری کرد. اما در اواخر اردیبهشت ماه با ورود به ماه رمضان حدود یک ماه کم نوسان دنبال شد. به‌نحوی که در روزهای ابتدایی این ماه دلار روی نرخ شش هزار و ۲۰۰ تومان یا شش هزار و ۳۰۰ تومان نوسان کرد.

دلار در روزهای پایانی ماه رمضان گذشته به کانال هفت هزار تومان نزدیک شد اما در روز پایانی این ماه روی نرخ شش هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد.

دلار با تمام شدن تعطیلات عید فطر به روال افزایش قیمت خود بازگشت و از روز 27 خرداد ماه سال 1397 وارد کانال هفت هزار تومان شد.

قیمت دلار روز پایانی بهار سال گذشته را روی نرخ هفت هزار و 491 تومان به پایان رساند.

نرخ دلار در بهار سال قبل از چهار هزار 899 تومان به هفت هزار 491 تومان در روز 31 خرداد ماه رسید، به عبارتی قیمت دلار در بهار سال گذشته معادل 52.9 درصد افزایش یافته است.

دلار در سال جاری

دلار در تعطیلات نوروزی امسال دارای روند به نسبت با ثابتی بود و افزایش قیمت محسوسی را تا روز 18 فروردین ماه امسال تجربه نکرد. اما از ابتدای هفته جاری روند رشد دلار آغاز شد.

نوسان بازار طلا و ارز در این هفته تا جایی پیش رفت که دلار در بازار روز سه‌شنبه تا 14 هزار و 500 تومان بالا رفت. سکه نیز از این نوسانات در امان نماند و به بالای پنج میلیون تومان رسید.

مهرداد سپهوند، کارشناس امور اقتصادی روند دلار تا پایان بهار امسال را صعودی دانست و گفت: دلار تا پایان خرداد ماه روندی صعودی خواهد داشت، اما شیب افزایش قیمت ارز و به خصوص دلار تا پایان بهار کمتر از شیب افزایش نرخ تورم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.