کد مطلب: ۶۷۱۲۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود دلار بازار آزاد به کانال پایین‌تر/ روند کاهشی طلا و سکه/ قیمت دلار، طلا و سکه ششم تیر ۱۴۰۱

ورود دلار بازار آزاد به کانال پایین‌تر/ روند کاهشی طلا و سکه/ قیمت دلار، طلا و سکه ششم تیر ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار امروز دوشنبه، ششم تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی که با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۴۳ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد این روزها روند کاهشی دارد و امروز وارد کانال پایین‌تر شده است.

در عین حال، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت دلار نیمایی امروز روند افزایشی دارد و با ۷۲ تومان افزایش، به ۲۵۳۷۴ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد. از دیروز هم به کانال پایین‌تر رفته و اکنون به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۶۲۶ تومان رسیده است.

قیمت سکه نیز کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح قدیم، نیز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازار دلار، طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود توقف در مذاکرات هسته‌ای، در روزهای اخیر تحرکات مثبتی برای از سرگیری آن آغاز شده و مقامات مختلف بین‌المللی به ایران سفر کرده‌اند.

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به ایران گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این‌که این بن بست را بشکنم. تنش‌ها را در خصوص مذاکرات برجام کم کنم. برای من اهمیت اصلی داشت و این‌که یک انگیزه جدید و فرصت جدیدی ایجاد کنیم که برجام و گفت‌وگوها را روی ریل قرار دهیم (فارس).

انتقال محل مذاکرات به دوحه قطر

در این میان قرار است ادامه مذاکرات نه در وین که در قطر برگزار شود. دلیل تغییر محل مذاکرات چیست و چرا دوحه میزبان این دور از مذاکرات است؟

هیچ‌کدام از مقامات داخلی و خارجی توضیحی درباره علت جابجایی محل مذاکرات هسته‌ای اعلام نکرده‌اند. البته مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات احیای برجام اعلام کرده که ایران «قطر را برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ماست.»

اما بررسی اخبار رسانه‌ها گمانه‌های دیگری را هم درباره انتخاب قطر به‌عنوان محل مذاکرات اعلام کرده‌اند. اولین مساله نقش قطر به‌عنوان میانجی مذاکرات هسته‌ای است. بعد از آنکه مذاکرات وین به بن‌بست خورد، وزیر امور خارجه قطر سفری به ایران داشت که تحلیلگران معتقد بودند برای رایزنی و میانجیگری در خصوص مذاکرات هسته‌ای است. در این مدت مقامات سیاست خارجی ایران و قطر با هم در ارتباط بودند و به نظر می‌رسد نقش این کشور در پیشبرد مذاکرات قابل توجه است.

پس یکی از گمانه‌ها این است که چون قطر در شکل‌گیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای نقش مهمی داشته، برای همین میزبان این دور از مذاکرات شده است.

نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده «با توجه به تلاش‌های مستمر قطر برای از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها، شانس دوحه برای میزبانی مذاکرات آتی بیش از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است.»

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط تنها جلوگیری از نوسان قیمت دلار که یهو آمریکا فلان کار رو میکنه دلار میکشه بالا برای جلوگیری از این تنها سیاست گذاری مسئولان در داخله که میشه خنثی کرد وگرنه این کاهشی شدن کوتاه مدته در بلندمدت دوباره صعودی میشه

  • ناشناس

    امروز میخواستم خودمو از بالای پل بندازم وسط اتوبان تا ماشینااا لهم کنن این چه زندگیه پول نون ندارم صبحانه نمیخوریم نهار هم تخم مرغ و دو سه شبی یک بار شام میخوریم اونم نون ماس یا بازم تخم مرغ ،۲تا مرغ دارم یک روز در میان تخم میزلرن که اگر نداشتمشون همین نهار هم نمیخوریم ی دختر کوچولو دارم که هر شب باید شرمندش بشم خدایااا تو به فریاد دلمون برس بقیه که ……

  • خسرو

    عده ای فکر میکنند که اگر توافق امضا شود تمام کشور گل و بلبل و رفاه و آسایش و سپس کاباره و کارناوال و دلار در خیابانها توزیع میکنند و الا آخر در موقع ورود آمریکا به افغانستان عده ای به حال مروم آن کشور غبطه میخوردند و می گفتند خوشا بحال افغانها از این ببعد از آسمان آفغانستان دلار خواهد بارید سپس دیدیم که مادر بمبها بارید و ببینید حال و روز آنها را

  • ناشناس

    خدا به داد مردم برسه

  • ناشناس

    به نفع مردم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. از ما گفتن و از شما گوش ندادن

  • ناشناس

    تو رو خدا به داد این مردم با غیرت برسید گرونی داره بیداد میکنه و فقط فشارش روی دوش مردم هست هممون شرمنده بچه هامون هستیم .آیا مسئولان طعم فقر و بیچارگی میدونن چیه ؟؟

  • ناشناس

    ولله بخدا خسته شدیم ، ۲۰ ساله دارند مذاکره میکنند ، هیچ فایده ای هم نداشته

  • سارا

    خدایا به داد مردم خسته و گرسنه ایران برس

  • علی رضا

    روند کاهشی قیمت طلا سکه و ارز وخودروهمچنان ادامه‌دار مباشد خداوند متعال سلامتی عنایت کن

  • ناشناس

    از پلیس امنیت محترم تقاضامندیم با دور دور زنندگان مذاکرات برخورد کنند ! والا این دیگه دور جدید یا قدیم مذاکره نیست شده دوردور !!!