کد مطلب: ۶۵۸۳۵۹

قیمت دلار، طلا و سکه۲ خرداد ۱۴۰۱/ روند افزایشی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار، طلا و سکه۲ خرداد ۱۴۰۱/ روند افزایشی قیمت طلا و سکه

قیمت‌ دلار و طلا، امروز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایشی ۱۱۸ توامنی نسبت به روزگذشته، ۲۵۸۲۲ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۸۶۰ دلار معامله می‌شود.

طلا و سکه

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

اما آخرین اخبار از مذاکرات که می‌تواند بر بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار باشد، چه می‌گویند؟

طرف‌های حاضر در مذاکرات وین فرصت توافق را از دست ندهند

به نقل از الجزیره، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: قطر شریک تجاری و سرمایه گذاری مهمی برای ما است. ما از رایزنی‌های منظم برای همکاری‌های دوجانبه با قطر ابراز رضایت می‌کنیم.

طبق گزارش مهر، شولتز گفت: روابط آلمان و قطر خوب بوده و به صورت مستمر در حال توسعه است. همکاری دوحه و برلین برای فائق آمدن بر بحران‌های منطقه ادامه دارد.

وی ادامه داد: با طرف قطری درباره جنگ خصمانه روسیه علیه اوکراین و افزایش قیمت انرژی بحث و تبادل نظر کردیم. انرژی یک بحث محوری و اساسی برای ما است و ما خواهان توسعه توانمندی‌های خود هستیم و قطر نقش مهمی در راهبرد ما ایفا می‌کند.

شولتز تصریح کرد: با امیر قطر درباره هدف ما برای کاستن از وابستگی به منابع انرژی روسیه رایزنی کردیم. با قطر روابط اقتصادی خوبی داریم و واردات گاز از این کشور افزایش می‌یابد و امنیت بخش انرژی برای ما حائز اهمیت است. قطر نقش مهمی در راهبرد جدید ما برای تضمین امنیت انرژی ایفا می‌کند. ما توافق داریم که منشور سازمان ملل و حاکمیت کشورها قابل نقض نیست.

شولتز در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پرونده افغانستان گفت: از نقش قطر و میانجی گری این کشور در موضوع افغانستان قدردانی می‌کنیم.

صدر اعظم آلمان به موضوع پرونده هسته‌ای ایران نیز پرداخت و تأکید کرد: از ایران و طرف‌های دیگر می‌خواهیم فرصت توافق هسته‌ای را از دست ندهند.

امیر قطر هم در این نشست خبری به موضوع برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین پرداخت و گفت: با شولتز درباره حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران تأکید کردیم. ما به ضرورت توافق ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا پرداختیم و در این خصوص خوشبین هستیم.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.