کد مطلب: ۴۱۶۰۵۵

قیمت دلار و طلا در معاملات بازارهای جهانی

افت پوند و رشد دلار در معاملات روز چهارشنبه / طلا اندکی افزایش یافت

افت پوند و رشد دلار در معاملات روز چهارشنبه / طلا اندکی افزایش یافت

در معاملات روز چهارشنبه بازارهای جهانی، قیمت پوند 0.25 درصد کاهش یافت و شاخص دلار با اندکی رشد در سطح 97.515 واحد قرار گرفت. قیمت جهانی طلا نیز به هزار و 464 دلار رسید.

پوند انگلیس که روز گذشته به بالاترین سطح هشت ماه و نیم گذشته رسیده بود، در معاملات امروز بازارهای آسیایی 0.25 درصد کاهش یافت و به 1.3215 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، حزب محافظه‌کار از شانس بیشتری در انتخابات بریتانیا برخوردار است و همین مساله از جمله عوامل تاثیرگذار بر افت قیمت پوند بوده است.

در عین حال، تا ضرب‌الاجل دونالد ترامپ برای پایان جنگ تجاری فرصت زیادی باقی نمانده و توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به روند مذاکرات میان دو کشور معطوف شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر آمریکا و چین نتوانند تا پیش از 15 دسامبر (یکشنبه هفته آینده) به توافقی دست پیدا کنند، تعرفه‌های جدیدی به ارزش 160 میلیارد دلار بر کالاهای چینی وضع خواهد کرد.

در معاملات روز چهارشنبه قیمت یورو در برابر دلار ثابت ماند. هر یورو امروز به‌ازای 1.1092 دلار مبادله شد و هر دلار هم با اندکی رشد به 108.80 ین رسید.

همچنین نشست دو روزه سیاستگذاران فدرال‌رزرو از روز گذشته آغاز شد. در سال جاری میلادی، بانک مرکزی ایالات متحده در سه نوبت نرخ بهره را کاهش داده است. جزئیات نشست اخیر به‌زودی منتشر خواهد شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای دیگر اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح 97.515 قرار گرفت.

قیمت جهانی طلا هم با اندکی تغییر امروز به هزار و 464 دلار به‌ازای هر اونس رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز گذشته 0.03 درصد کاهش یافت و به 885.93 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یارنه ندادن