کد مطلب: ۴۶۴۷۲۵

قیمت دلار ۴ مرداد ۹۹ چه روندی را پیش‌رو دارد؟

قیمت دلار ۴ مرداد ۹۹ چه روندی را پیش‌رو دارد؟

پیش از شروع بازار ارز در روز چهارم مرداد ماه، قیمت ارز چه روندی را پشت سر گذاشته است و چه روندی را برای آن می‌توان پیش‌بینی کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از شروع بازار ارز در روز چهارم مرداد ماه، قیمت دلار چه روندی را پشت سر گذاشته است و چه روندی را برای آن می‌توان پیش‌بینی کرد؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: در مورد دلار دو دیدگاه وجود دارد. گروهی باور دارند، پس از نوسانات سنگین چند هفته اخیر، بازار وارد اصلاح شده و به نوعی در کانال ۲۱ هزار تومانی آرام گرفته است. ازنگاه این گروه، دلار پس از اینکه به مرز ۲۶ هزار تومانی برخورد کرد و سپس ۵ کانال از آن عقب‌نشینی کرد، به یک تعادل موقت دست پیدا کرده است. براساس باور آنها، بازارساز دیگر به‌دنبال کاهش بیشتر قیمت به‌صورت سریع نیست و تمایل دارد در یک موج فرسایشی، قیمت را در یک محدوده مشخص نگه دارد.

این در حالی است که گروه دیگری از فعالان باور دارند، بازار پس از یک استراحت موقت نیاز دارد که جهت حرکتی خود را تعیین کند، یا بار دیگر حرکت خود به سوی کانال ۲۶ هزار تومانی را آغاز کند یا اینکه راه کاهشی به سوی مرز ۲۰ هزار تومانی را از سر بگیرد. در این میان، عده‌ای از فعالان باور دارند، بازار پس از یک اصلاح بزرگ، کم کم با خرید معامله‌گران بزرگ در کف قیمت مواجه شد.

به گفته آنها حتی این روند در معاملات پشت خطی انتهای هفته مشخص بود، چرا که در این معاملات دلار در کانال بالاتر ۲۲ هزار تومانی مورد معامله قرار می‌گرفت. در کنار این همچنان تا حدی نگرانی‌ها نسبت به آینده وجود دارد و همین موضوع موجب می‌شود که برخی افراد همچنان برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار ارز شوند. با این حال، کاهشی‌های بازار معتقدند در حال‌حاضر بازار ارز برای سرمایه‌گذاری گزینه چندان جذابی نیست، چرا که بازدهی آن نسبت به سایر بازارها در سال جاری پایین بوده است. از نظر آنها دلیل افزایش قیمت، ضعف در بخش عرضه ارز بود و با ایجاد گشایش‌هایی نیز سمت عرضه قوی شد و قیمت دلار راه کاهشی را در پیش گرفت.

به باور این دسته از آنجا که مشکل سمت عرضه تا حدی حل شده است، دلیلی برای رشد دلار در کوتاه‌مدت وجود ندارد. از نظر آنها، روز شنبه می‌تواند زمان برای نزول بیشتر قیمت دلار باشد. این در حالی است که عمده معامله‌گران انتظار رشد قیمت سکه را دارند.

1 44

برای پیش‌بینی قیمت دلار در هفته جاری می‌توانید گزارش « پیش‌بینی قیمت دلار و طلا هفته بعد » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر وقت اجناس به قیمت یکماه پیش برگشت دلار واقعا افت کرده ۵0 درصد روی کالا رفت در یکماه و10 درصد قیمت‌ها افت کرده

  • حمید

    هر رسانه ای که خبر اقتصادی منجر به تلاطم بازار و آشفتگی و استرس نشر بده باید تعطیل شه و مدیرانش محاکمه شن