کد مطلب: ۲۷۷۷۲۴

قیمت سوخت در ایران یک چهارم دلار است!

قیمت سوخت در ایران یک چهارم دلار است!

تولید بنزین در کشور آهسته و پیوسته اما مصرف این فرآورده با سرعت بالا درحال پیشروی است؛ به‌طوری‌که هرچه پالایشگاه‌ها سعی در تامین سوخت مورد نیاز مردم دارند باز هم زورشان به باک خودروها نمی‌رسد. اینکه آمار و ارقام از افزایش تولید بی‌سابقه بنزین در داخل کشور خبر می‌دهند هنوز هم بخشی از نیاز جامعه از طریق واردات تامین می‌شود.

ارزان بودن قیمت سوخت ، افزایش تولید و واردات خودرو، افزایش مصرف ‌گرایی در مردم و عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، چهار ضلع مربعی هستند که سد خودکفایی ایران در تولید بنزین شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازخوانی آخرین آمار و ارقام از میزان تولید و مصرف در کشور نشان می‌دهد متوسط مصرف بنزین در خردادماه سال جاری 83 میلیون و 600 هزار لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 75 میلیون و 200 هزار لیتر بوده است، ١١,٢ درصد رشد داشته است.

البته رشد مصرف بنزین در کشور موضوع جدیدی نیست و تورق پرونده مصرف سوخت حاکی از افزایش هرساله مصرف بنزین در بین ایرانیان است.

بر این اساس متوسط میزان مصرف بنزین در سال 1390 نسبت به سال 1389، ٥.٩٣ درصد، در سال 1391 نسبت به سال 1390، ٧.٨٥ درصد، در سال 1392 نسبت به سال 1391، ١.٧٤ درصد، در سال 1393 نسبت به سال 1392، دو درصد، در سال 1394 نسبت به سال 1393، ٥.٢٨ درصد و متوسط مصرف بنزین در ماه فروردین‌ 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ١١.٣ درصد رشد داشته و پیش‌بینی شده است که امسال 9 درصد رشد مصرف داشته باشیم.

منبع: اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوق و دستمزد ماهم یک دهم دلار است