کد مطلب: ۵۳۰۴۲۶

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

هر قطعه سکه در بازار در روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۸ فروردین با ۷,۲۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: همراه با کاهش نرخ بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده آمریکا، طلا توانست بار دیگر صعودی شده و در روز جمعه حتی تا نزدیکی ۱۷۸۰ دلار نیز صعود کرده و در نهایت، بهای هر اونس طلا در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۶/ ۰ درصد افزایش یافت و در ۱۷۷۶ دلار و ۹۰ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از ۲۴ فوریه بود.

طلا برای کل هفته بیش از دو درصد افزایش به ثبت رساند.پس از اینکه قیمت طلا سطح مقاومتی مهم ۱۷۶۵ دلار را شکست و در بالاترین حد دو ماه گذشته قرار گرفت، تحلیلگران به روند افزایشی طلا در معاملات هفته جاری بی‌نهایت خوش‌بین شدند و بر این باورند که طلا می‌تواند سطح روانی ۱۸۰۰ دلار را به دست آورده و صعود‌های بیشتری از خود نشان دهد.

هیجان در قیمت سکه

بهای سکه با افزایش قیمت اونس طلا نزدیک محدوده‌هایی شده است که می‌تواند باعث رشد قیمت شود. به دلیل کاهش شدید تقاضا در نتیجه تعطیلی اجباری اصناف، روز شنبه حباب سکه بهار آزادی ۳۵۰ هزار تومان افت کرد. هر قطعه سکه در بازار در روز گذشته با ۷۰ تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

بازار به مذاکرات هسته‌ای توجه دارد که در طول هفته گذشته قیمت دلار آمریکا و قیمت سکه امامی هر دو بازدهی مثبت داشتند. محرک‌های صعودی قیمت سکه عمدتا فاکتور نااطمینانی ناشی از رویدادهای غیر‌اقتصادی و طلای جهانی عنوان می‌شود، اما موضوعی که مانع رشد سکه می‌شود روند دلار است.

علاوه‌بر این رشد نرخ اونس طلا باعث شده است که معامله‌گران سکه نیز به آینده دارایی خود امیدوارتر شوند و بعضا مقدار خریدهای خود را افزایش دهند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هنوزم باید بیاد پایین تا بتونیم بگیریم