کد مطلب: ۱۵۶۳۸۹

قیمت طلا به بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسید

قیمت طلا به بالاترین رقم 10 ماه گذشته رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۳۳۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

پس از آنکه جدیدترین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی موجب شد تا سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای امن هجوم ببرند، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی به نزدیکی بالاترین رقم 10 ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد افزایش به 1333 دلار و 28 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز تا 1336 دلار و 79 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 9 نوامبر تاکنون بود. قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.6 درصد افزایش به 1338 دلار و 60 سنت رسید.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا گفت: عامل اصلی حاکم بر بازار طلا در حال حاضر تنش‌های ژئوپلتیک است، چه در کره شمالی و چه در آمریکا.

کره شمالی روز یکشنبه، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و اعلام کرد که این آزمایش مربوط به یک بمب هیدروژنی بوده است. این اقدام احتمالا با واکنش از سوی آمریکا و متحدانش مواجه خواهد شد.

در حالی که آزمایش هسته‌ای کره شمالی موجب فرار سرمایه‌ها به سمت بازارهای امن شده و با افت نسبی بازارهای بورس مواجه شده است، ارزش ین ژاپن و اوراق قرضه دولتی امروز با رشد همراه بود.

همچنین بسته شدن 3 مجموعه دیپلماتیک روسیه در آمریکا از سوی روسیه مورد تقبیح قرار گرفته و مسکو آن را یک عمل کاملا خصمانه توصیف کرده که ناقض حقوق بین‌الملل است. این خبر نیز در تشدید تنش‌های بین‌المللی موثر بوده است.

مارک تو افزود: دیگر عامل رشد قیمت طلا این است که ما انتظار افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا را نداریم.

روز جمعه، پس از آنکه گزارش دولت آمریکا نشان داد که کارفرمایان در ماه آگوست تعدادی کمتر از حد انتظار استخدام داشته‌اند، تجار این احتمال را مطرح کردند که افزایش نرخ بهره ممکن است تا اواسط سال 2018 به تاخیر بیافتد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.