کد مطلب: ۵۵۳۸۳۳

قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰۶۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۶

قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰۶۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۶

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش بهای جهانی فلز گرانبها و افزایش نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازار جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار به رقم ۱۸۵۸دلار در هر اونس رسید و برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

براساس گزارش ایسنا، به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، طلا به مدت چند روز کاهش داشته و این روند منعکس کننده انتظارات برای آغاز سریعتر از حد انتظار تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکاست. سطح حمایت بعدی طلا در ۱۸۵۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا مرز ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.

دلار در برابر ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر خود ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

طبق آماری که روز سه شنبه منتشر شد، خرده فروشی آمریکا در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش داشته است در حالی که قیمتهای تولیدکننده در ماه میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از نوامبر سال ۲۰۱۰ بود. آمار هفته گذشته که افزایش قیمت‌‌های مصرف کننده آمریکا را نشان داد، نگرانیهایی را نسبت به تورم رو به رشد برانگیخته است اما مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا تایید کند سیاستگذاران درباره زمان و چگونگی تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، صحبت کرده اند.

شرکت متالز فوکوس پیش بینی کرد خرید طلا توسط صندوقهای ETF افت چشمگیری پیدا خواهد کرد اما تقاضا از سوی جواهرفروشان و بانکهای مرکزی در سال ۲۰۲۱ بهبود خواهد یافت.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۶ خرداد خرداد ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۲۰۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۶۱۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۱۴۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز سه‌شنبه افزایش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۳۰۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۰۹۱ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۰۵ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۷۴۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۸۰ هزار و ۱۴۶ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.