کد مطلب: ۵۶۹۰۲۰

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۱۳

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۱۳

قیمت طلا و سکه امروز باتوجه به رشد بهای جهانی طلا و کاهش جزئی نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه گرمی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار، با افزایش جزئی روبرو شد و به ۱۸۱۴ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا مانند بازارهای ارز منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکاست. حرکت قیمت طلا تحکیمی اما از نظر ساختاری مثبت بوده است و تصور می کنم به رشد بیشتر در روزهای آینده اشاره دارد. همگرا شدن میانگین قیمت ۱۰۰ روزه و قیمت ۲۰۰ روزه نشان می دهد که طلا قیمت جدیدی را خواهد شکست و تصور می کنم آمار اشتغال روز جمعه عامل تعیین کننده باشد.

گزارش اشتغال ملی که روز جاری از سوی موسسه ADP منتشر خواهد شد، به انتظارات در خصوص آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا شکل خواهد بخشید.

میشل بومان، از مقامات بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه گفت: بازار کار اندکی زمان می برد تا از تبعات همه گیری ویروس کرونا بهبود پیدا کند و کارهای بیشتری لازم است انجام شود تا اقتصاد به بهبودی کامل بازگردد. ماری دالی، رییس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو نظرات مشابهی را ابراز کرد.

دلار در برابر سایر ارزهای رقیب در پایین ترین رکورد اخیرش قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات هفته گذشته جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره عدم افزایش نرخهای بهره به این زودی، باعث صعود بیش از یک درصدی طلا و نزول دلار به پایین ترین رکورد یک ماهه شده بود.

ذخایر طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۷.۹۷ تن رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۳ مرداد تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و به رقم ۲۵ هزار و ۶۴۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۵۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۷۵۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و به رقم ۲۹ هزار و ۴۸۷ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۷ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۷۲۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۱۳۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۲۳۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    از تجارت نیوز عزیز خواهش میکنیم در استفاده از عنوانین اخبار ملاحظات منافع ملی را بکنند و طوری تیتر نزنند که تب دلار و سکه بین مردم ایجاد شود. تیتر فوق خیلی مناسب نیست از نظر حقیر.

  • ناشناس

    چرا خبر کذب پخش میکنید؟؟ شمش یک گرمی امروز یک ملیون و هشتصده اونم تو دیجی‌کالا که طبعا قیمتاش گرون‌تر از بازاره.

  • مهرانه

    مردم خسته شدند واقعأ ،جوانهابه چه امیدی ازدواج کنند،آخراین چندرغازچیه که فقط درصدخیلی پایین کاهش قیمت دارید ???

    • ناشناس

      سلام واقعا هم دمت گرم با حرفت

    • ناشناس

      مهرانه خانم گل ناراحت نباش توکل بخدا بکن انشاالله خدا ریشه شون خشک میکنه همه چیز درست میشه همه خسته شدند و نا امید

    • ناشناس

      افرین
      دادوبیداد میکنند که طلا ارزون شد میبینی 2هزارتومان اومده پایین
      عن قضیه رو دراوردن
      والا

    • ناشناس

      نگران نباش عزیز. دولت جدید کارش رو شروع کرده و ایشالا درست میشه.

    • محمد

      سلام
      واقعا امیدی به درست شدن هست

  • ناشناس

    با این اوضاع گرونی
    امیدی به زندگی کردن نیس☹️☹️

    • زینب

      مگه ما اصلا داریم زندگی میکنیم ما فقط زنده آیم

  • ناشناس

    به نظرم بزنه بالای ده میلونم بازم کمه. من یکی خودم حاضر بودم با کسی که با دل و جان انتخابش کرده بودم بدون هیچ مهریه ای باهاش ازدواج کنم در جوابش یه کلمه شنید چاپلوس. بعد بام کات کرد و رفت.

  • ناشناس

    اقا قیمت طلا را بیارید پایین لطفا???????????

    • ناشناس

      چشم