خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۵۲۶۹

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۱ فروردین

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 21 فروردین

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به کاهش چشمگیر نرخ ارز روند نزولی داشت و بهای انواع سکه تمام به کانال 4 میلیون تومانی بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز بالاتر از سطح 1300 دلاری خود باقی ماند و تغییر چندانی پیدا نکرد. بهای هر اونس طلا به حدود 1307 دلار رسید.

براساس گزارش ایسنا، دلار قوی طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت «آرگونات سکیوریتیز»، پس از این‌که دونالد، ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نیت خود برای وضع تعرفه روی واردات اتحادیه اروپا را اعلام کرد و بازار نگرانی‌هایی نسبت به کندی رشد اقتصادی پیدا کرد سرمایه گذاران از بازارهای سهام به جانب طلا روی آوردند.

ترامپ روز سه‌شنبه تهدید کرد روی ۱۱ میلیارد دلار واردات محصولات اتحادیه اروپا تعرفه وضع کند و جبهه جدیدی را در جنگ تجاری جهانی خود گشود.

عامل دیگری که به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران افزود، گزارش صندوق بین‌المللی پول بود که پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی جهانی برای سال ۲۰۱۹ را کاهش داد و هشدار داد نرخ رشد ممکن است از این هم کمتر شود.

طلا در شرایط اقدامات سیاسی و اقتصادی به عنوان دارایی مطمئن تقاضا پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها برای ارزیابی موضع سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا منتظر انتشار گزارش نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. دیدار بانک مرکزی اروپا در همین روز نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد. بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته در واکنش به نشانه‌های کندی اقتصادی، پیش بینی‌ها برای افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری را رها کرد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲۱ فروردین ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۷۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13650 تومان و 13750 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۵۶۲ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۲۹ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵،۴۵۰ تومان و ۱۵،۵۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19:05، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 680 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 830 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش محسوسی داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 444 هزار و 386 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 740 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 750 هزار تومان و 960 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.