کد مطلب: ۳۴۴۵۶۱

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۶ دی ماه

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 26 دی ماه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با وجود ثبات نسبی طلا در بازارهای جهانی، روند صعودی خود را طی کرد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار نزدیک به 360 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز چهارشنبه با توجه به تعطیلی دولت آمریکا، تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تداوم شرایط اقتصادی جهان در محدوده 1290 دلار باقی ماند. کارشناسان بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی بهای طلا در بازارهای جهانی در سه ماه نخست 2019 نیز ادامه داشته باشد.

این در حالیست که کاهش ارزش دلار و اظهارات مقام‌های فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره می‌تواند موجب تقویت بیشتر قیمت طلا شود.

از سوی دیگر ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز می تواند عامل مهمی برای درخشش طلا باشد.

براساس گزارش ایسنا، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، دارایی‌های مطمئن به دلیل ابهامات رو به رشدی که پیرامون بریگزیت وجود دارد، جذابیت بالایی پیدا کرده اند و قیمت طلا با وجود رقابت بازارهای سهام آمریکا، بالا مانده است.

نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر این کشور برای جدایی از اتحادیه اروپا را رد کردند و این رویداد یک آشفتگی سیاسی را به دنبال داشته که ممکن است به خروج بدون برنامه یا معکوس شدن تصمیم انگلیس برای خروج از این بلوک بیانجامد.

از سوی دیگر شماری از سیاست‌گذاران آمریکایی با این دیدگاه که بانک مرکزی باید افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تا زمان روشن شدن وضعیت اقتصادی را متوقف کند، موافق بودند.

قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز(۲۶ دی ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش۱۱،۴۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز ، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۳۵۰ تومان و ۱۱،۴۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۳۰۰ تومان است. همچنین، نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،۷۹۱ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز، قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۲۰۰ تومان و ۱۳،۳۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و 940 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 820 هزار تومان است که قیمت انواع سکه نسبت به دیروز از رشد قیمت برخوردار بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 359 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 50 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 250 هزار تومان و 690 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.