کد مطلب: ۴۲۰۰۹۰

قیمت نیم سکه به ۲۳۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۹

قیمت نیم سکه به 2350000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/10/9

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به رشد نسبی بهای جهانی طلا و ثبات نسبی نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 350 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازار جهانی در پی تحولات جدید خاورمیانه که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد در دو ماه اخیر در حدود 1515 دلار در هر اونس ایستاد.

براساس گزارش ایسنا، قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی، حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه از حملات هوایی به مواضع گروه حشد شعبی در عراق خبر دادند و اعلام کردند ممکن است برای دفاع از منافع آمریکا، اقدامات بیشتری انجام دهند. اعلام این خبر در معاملات روز جاری که در آستانه پایان سال میلادی حجم خرید و فروش در بازار اندک بود، باعث ریسک گریزی سرمایه گذاران و افزایش تقاضا برای طلا شد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین به تحولات پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین چشم دوخته اند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته گفته بود یک مراسم امضا برای نخستین فاز توافق تجاری وجود خواهد داشت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۹ تا ساعت 17، 12,950 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12850 تومان و 12950 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,250 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4704 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14150 تومان و 14250 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 580 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 585 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 468 هزار و 856 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 900 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من میدونم سکه خیلی گرون میشه شاید تا ۵.۲۰۰ ولی شایدم ارزون شد تا ۳‌.۹۰۰

  • ناشناس

    خاک تو سرشون با این قیمتا

  • Elay

    واقعاچه خبره اخه هرروز افزایش مگه میشه اخه دیگه عمراکسی بتونه طلابخره