خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۱۷۶۴

هر قطعه سکه گرمی به ۱۰۲۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۲۱

هر قطعه سکه گرمی به 1020000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/21

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و کاهش بهای جهانی طلا بود که بر این اساس هر قطعه سکه گرمی به یک میلیون و 20 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه متاثر از صحبت‌های ترامپ درباره چین و تهدیدات تازه نسبت به این کشور بود و هم اکنون بهای فلز گرانبها به 1324 دلار در هر اونس رسیده است.

براساس گزارش ایسنا، بازارها اواخر هفته گذشته از توافق میان آمریکا و مکزیک برای اجتناب از یک جنگ تجاری دیگر مطلع شدند و طلا در نتیجه واکنش بازارها به این خبر روز گذشته بیش از یک درصد سقوط کرد و در اواسط معاملات تا رکورد ۱۳۲۴.۵۰ دلار عقب‌نشینی کرد.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و مکزیک روی بازار طلا تأثیر منفی گذاشت، اما نگرانی‌ها پیرامون مذاکرات آمریکا و چین برطرف نشده است. در نتیجه این نگرانی‌ها ریزش طلا در روز گذشته دوام چندانی پیدا نکرد و همچنان تا حدودی تقاضا برای خرید دارایی مطمئن از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: آماده است در صورت عدم پیشرفت مذاکرات تجاری با رئیس جمهور چین در نشست ماه جاری سران گروه ۲۰ در ژاپن دور دیگری از تعرفه‌های تنبیهی را روی واردات کالاهای چینی وضع کنند.

ترامپ مکرراً اعلام کرده انتظار دارد با رئیس جمهور چین در نشست اوزاکای ژاپن دیدار کند، اما چین هنوز چنین دیداری را تأیید نکرده است. از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر بخشی از توافق آمریکا و مکزیک که مستلزم تأیید قانون‌گذاران مکزیکی است تصویب نشود تعرفه‌ها بر خواهند گشت.

طبق گزارش رویترز، دلار در معاملات روز سه‌شنبه در برابر سایر ارزهای بزرگ تقریباً ثابت بود، اما پس از تجدید تهدید ترامپ برای وضع تعرفه‌ها علیه چین ریسک‌پذیری سرمایه گذاران محدود شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز۱۳۹۸/۰۳/۲۱ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 12,886 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12800 تومان و 12900 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,792 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4752 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14700 تومان و 14800 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 505 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه نسبت به دیروز با کاهش مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 411 هزار و 605 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 510 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 620 هزار تومان و یک میلیون و 20 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.