کد مطلب: ۳۸۴۹۴۲

قیمت هر گرم طلا به ۴۴۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۴

قیمت هر گرم طلا به 440000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/4

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و افت نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 440 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز سه‌شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و سیاست بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت و به بالاترین رکورد خود در 6 سال گذشته رسید که هم اکنون بهای جهانی طلا 1430 دلار در هر اونس است.

براساس گزارش ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۴۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس، احتمال کاهش نرخ‌های بهره، ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه فضای ایده‌آلی برای افزایش قیمت طلا فراهم کرده است.

جذابیت طلا با ضعیف شدن ارزش دلار که روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر سقوط کرد، تقویت شد. بانک مرکزی آمریکا تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای جنگ تجاری ممکن است پیش از پایان سال نرخ‌های بهره را کاهش دهد و بالا رفتن انتظارات بازار در خصوص تسهیل سیاست پولی آمریکا، دلار را با فشارهای کاهشی روبه‌رو کرده است.

موجودی طلای "اس پی دی آی گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، پس از این که روز جمعه شاهد بزرگترین رشد درصدی خود در حدود ۱۱ سال گذشته بود، روز دوشنبه نیز ۰.۳۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین سرمایه گذاران منتظر دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه دیدار سران گروه ۲۰ در ژاپن هستند که فعلاً در جنگ تجاری خود آتش‌بس داده‌اند.

آلفون سو اسپارزا ، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: رویداد مهم هفته جاری دیدار میان ترامپ و همتای چینی وی خواهد بود که ممکن است در صورت مثبت بودن، این دیدار به توقف روند صعودی طلا منجر شود، اما از سوی دیگر اگر دولت ترامپ رویکرد خصمانه‌ای در پیش گیرد قیمت طلا با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی مطمئن، افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در سطح ۱۴۳۹ دلار با مقاومت روبه‌روست و اگر این قیمت شکسته شود طلا می‌تواند تا مرز ۱۴۶۱ دلار پیش‌روی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵ دلار و ۴۷ سنت رسید هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و ۸۱۲ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۵۳۷ دلار و ۷۵ سنت ایستاد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۴، قیمت دلار برای فروش 13,090 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13000 تومان و 13100 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,000 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4789 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14900 تومان و 15000 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 20، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 675 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 440 هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 570 هزار تومان و یک میلیون و 20 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.