کد مطلب: ۴۰۱۶۷۱

طلا گرمی ۴۱۰۲۲۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۲

طلا گرمی 410220 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/7/2

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به ثبات نرخ ارز تنها از نوسانات جزئی و محدود بهای جهانی فلز گرانبها تبعیت کرد که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار 410 هزار و 220 تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه پس از رسیدن به بالاترین رقم در دو هفته گذشته، در محدوده 1523 دلار در هر اونس ثابت ماند.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، هر دو کشور چین و آمریکا اظهاراتی مطرح کردند که نشان می‌دهد ممکن است توافق تجاری بین دو طرف حاصل شود و این مساله طلا را با فشارهای کاهشی مواجه کرده است. با این حال اگر این مذاکرات دوباره شکست بخورد، به نفع قیمت طلا خواهد بود.

شاخص دلار آمریکا پس از این‌که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد: مذاکرات تجاری آمریکا و چین در اوایل اکتبر از سرگرفته خواهد شد در معاملات روز سه‌شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اختلاف تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان بیش از یک سال است که ادامه دارد و باعث التهاب بازارهای جهانی و کندی رشد اقتصاد جهانی شده و در نتیجه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

استفن اینس، استراتژیست شرکت اکسی تریدر در یادداشتی نوشت: اگر وخامت شرایط اقتصاد کلان ادامه پیدا کند طلا به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد، زیرا ممکن است بازار همچنان روی تسهیل بیشتر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حساب کند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۱.۶۱ درصد رشد کرد و به ۹۰۸.۵۲ تن رسید که منعکس‌کننده علاقه سرمایه‌گذاران به طلا است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۴۹۷ دلار تا ۱۵۲۴ دلار خنثی مانده است و با خروج از این محدوده می‌تواند جهت حرکت مشخصی پیدا کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ تا ساعت ۱۸، 11,350 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11250 تومان و 11350 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروزتا ساعت 18، 12,650 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4615 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12650 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 45 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید با رشد نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 410 هزار و 220 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 60 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 270 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.