کد مطلب: ۴۰۶۰۸۰

قیمت سکه گرمی به ۸۱۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۲۸

قیمت سکه گرمی به 810000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/7/28

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر ثبات نرخ جهانی فلز گرانبها و بهای ارز بود که بر این اساس قیمت سکه گرمی به 810 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به تعطیلی بازارها تغییری نداشت و در رقم 1491 دلار در هر اونس ثابت ماند.

براساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی وال استریت بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده روند نزولی خواهد داشت ولی از سوی دیگر سرمایه گذاران مین استریت پیش بینی می کنند که قیمت طلا در هفته پیش رو با افزایش روبرو خواهد شد.

بیل باروش رئیس موسسه سرمایه گذاری Blue Line Futures در این باره گفت: وضعیت موجود در بازارهای مالی جهان، سرمایه گذاران بازار طلا را با چالش جدی روبرو کرده است. به نظر من احتمال افت بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده وجود دارد. البته طلا هنوز توانسته است سطح حمایتی زیر 1500 دلار را حفظ کند.

وی افزود: من انتظار نوسان شدید قیمت طلا را ندارم ولی در کوتاه مدت به طور محتاطانه ای امیدوار هستم و در بلند مدت نیز معتقدم قیمت طلا روند صعودی خواهد داشت.

در نظرسنجی این هفته 14 تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که 7 نفر معادل 50 درصد به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده رای دادند. 2 تحلیلگر معادل 14 درصد اعلام کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت و 5 نفر دیگر معادل 36 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز 876 نفر شرکت کردند که 490 نفر معادل 56 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. 214 نفر دیگر معادل 24 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 172 نفر معادل 20 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

آدریان دی تحلیلگر ارشد بازار طلا نیز گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت صعودی خواهد بود ولی قیمتها با رشد فزاینده و چشمگیری روبرو نخواهد شد. هنوز نااطمینانی زیادی در بازارهای مالی جهان وجود دارد. علی رغم برخی تحولات مثبت در قبال توافق تجاری آمریکا و چین و برگزیت، که هر تاثیر منفی بر قیمت طلا دارد، هیچ یک از این دو توافق هنوز نهایی نشده است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران بین المللی، تصمیم پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت می تواند تا حد زیادی روند بازارهای بین المللی طی روزهای آینده را مشخص کند. اگر پارلمان انگلیس توافق اخیر برگزیت را تصویب کند، اعتماد در بازارهای بین المللی افزایش خواهد یافت و این مساله موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد. اگر پارلمان انگلیس این توافق را رد کند و برگزیت بار دیگر به تاخیر بیفتد، این مساله به نفع طلا خواهد بود.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوئیس بر این باور است که حتی اگر پارلمان انگلیس توافق پیشنهادی برگزیت را تصویب کند، سرمایه گذاران به این زودی به آرامش نخواهند رسید چرا که نگرانی های زیادی درباره اوضاع اقتصادی انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد. ضعف اقتصادی انگلیس پس از برگزیت می تواند تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد اتحادیه اروپا و در نهایت اقتصاد جهانی داشته باشد.

وی بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت تغییر چندانی نخواهد کرد ولی در بلندمدت پتانسیل زیادی برای صعود دارد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ تا ساعت 17، 11,404 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11300 تومان و 11400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,595 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4691 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12500 تومان و 12600 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 960 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 965 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به دیروز با رشد نسبی مواجه شده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 404 هزار و 218 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 20 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 220 هزار تومان و 810 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.