کد مطلب: ۴۰۱۸۹۵

قیمت نیم سکه به ۲۰۷۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۳

قیمت نیم سکه به 2070000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/7/3

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به ثبات نرخ ارز تابع کاهش بهای جهانی فلز گرانبها بود که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 70 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با توجه به خرید سرمایه گذاران برای سودگیری از رشد قیمت روز گذشته، افت پیدا کرد و به 1518 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، با این حال قیمت طلا از درخواست رسمی استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا توسط دموکراتها که باعث برانگیخته شدن نگرانیهای سیاسی شده است، پشتیبانی شده است. دموکراتها ترامپ را متهم کرده‌اند به دنبال کمک خارجی برای کنار زدن جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بوده است.

استفن اینس، استراتژیست شرکت اکسی تریدر اظهار کرد: آشفتگی در چشم انداز سیاسی، به ضعف اقتصاد کلان افزوده شده و این ریسک ممکن است باعث نزول بازارهای سهام و تضعیف دلار آمریکا شود اما در عوض به نفع طلا خواهد بود. همچنین عامل دیگری که از فلز زرد پشتیبانی کرد، آمار اعتماد مصرفی آمریکا بود که نگرانی‌ها نسبت به اقتصاد جهانی را تشدید کرد.

شاخص دلار آمریکا در تجارت آسیایی ثابت ماند در حالی که بازارهای سهام تحت تاثیر ابهامات سیاسی آمریکا کاهش پیدا کردند.

اظهارات تند روز سه شنبه ترامپ درباره چین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر نگرانی‌ها نسبت به روند پیشرفت مذاکرات تجاری میان دو کشور را برانگیخت.

بر اساس گزارش رویترز، اختلاف تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان بیش از یک سال است که ادامه دارد و باعث التهاب بازارهای جهانی و کندی رشد اقتصاد جهانی شده و در نتیجه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به بیش از ۱۵۴۶ دلار صعود کند زیرا مقاومت در سطح ۱۵۲۴ دلار را شکسته است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۳ تا ساعت 17، 11,350 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11250 تومان و 11350 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروزتا ساعت 18، 12,643 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4619 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12650 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 20 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 35 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید با کاهش نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 409 هزار و 758 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 70 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 260 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلای جهانی افزایش یابد ، طلای داخلی ایران کاهش می یابد.طلای جهانی کاهش یابد ، طلای داخلی ایران باز هم کاهش می یابد!!!!! دلار افزایش و کاهش یابد، بازم طلای داخلی ایران کاهش می یابد!!!!! طلای داخلی وابسته به هیچ تز و قانون اقتصادی نبوده و نخواهد بود.فقط وفقط به دست و اراده رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتحادیه طلا در ایران هست.این دو نفر قیمت طلا را هر جور که عشقشان میکشه تنظیم میکنند.از سال ۹۷ تاکنون حدود ۳۰۰دلار طلای جهانی رشد داشته ولی طلای داخلی ایران از ۵۳۰هزار تومان به ۴۰۰هزار تومان رسیده.!!!!! در صورتی که قیمت همه ی اجناس از سال ۹۷ تاکنون حداقل ۴ برابر شده اند.خیلی مسخره هست.!!!!!