کد مطلب: ۴۰۶۷۲۲

قیمت سکه امامی به ۳۸۸۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۱

قیمت سکه امامی به 3880000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/1

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد محدود بهای جهانی فلز گرانبها و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه امامی به سه میلیون و 880 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با توجه به انتظارات برای تعیین تکلیف برگزیت و جنگ تجاری آمریکا و چین با رشد نسبی مواجه شد و به 1493 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته واندانا بهاری، نایب رییس تحقیقات کالا در شرکت SMC Comtrade، طلا تحت تاثیر خرید فنی اندکی افزایش پیدا کرد زیرا به سطح ۱۴۷۰ دلار سقوط کرد. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، ادامه ابهامات پیرامون بریگزیت است که تا حدودی از قیمت طلا حمایت کرده است.

بازارهای سهام آسیا و آمریکا پس از این که نمایندگان پارلمان انگلیس زمان‌بندی پیشنهادی دولت برای تصویب قانونی برای موافقت با توافق خروج از اتحادیه اروپا را رد کردند، با کاهش روبرو شدند.

دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از این که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قانون مربوط به توافقش را پس از شکست پارلمانی متوقف کرد، اظهار کرد سران اتحادیه اروپا باید بریگزیت را به تاخیر بیاندازند.

در عرصه جنگ تجاری، لیی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین روز سه شنبه اظهار کرد که چین و آمریکا پیشرفتی در مذاکرات تجاری دوجانبه داشته‌اند و تا زمانی که دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند، هیچ مشکلی نیست که حل نشود.

دو اقتصاد بزرگ جهان در مناقشه ۱۵ ماهه روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه سنگین وضع کرده‌اند که بازارهای مالی را ملتهب کرده و نگرانی‌ها نسبت به رکود جهانی را برانگیخته است.

طلا یک دارایی امن به شمار می‌رود و در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می شود.

در این بین، معاملات صندوق فدرال نشان داد که معامله گران احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخهای بهره در نشست سیاست گذاری ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را ۹۱.۴ درصد برآورد کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۱۹.۶۶ تن رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: قیمت‌ها بین ۱۴۹۰ تا ۱۵۳۵ دلار نوسان دارند و تا زمانی که از این محدوده خارج نشوند، جهت حرکت مشخصی پیدا نخواهند کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری متمایل به شکستن حمایت در سطح ۱۴۷۹ دلار و عقب نشینی تا سطح حمایت بعدی در ۱۴۵۶ دلار است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ تا ساعت 18، 11,243 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11150 تومان و 11250 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,553 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4671 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12450 تومان و 12550 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 870 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 880 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 395 هزار و 907 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 210 هزار تومان و 820 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام آیا دوباره قیمت طلا افزایش پیدا میکنه ؟؟

    • ناشناس

      فکرنکنم

  • هادی

    به نظرم من دولت دارد یک سیاستی به خرج می‌دهد تا افرادی که می‌خواهند بعد از ماه محرم وصفر ازدواج کنند به راحتی وبا قیمت پایین طلا بخرندواسه همین شکر خدا قیمت طلا پایین آمده ?

  • فاطمه

    ????