خبر فوری:

کد مطلب: ۴۱۵۲۱۸

قیمت نیم سکه به ۲۴۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۱۶

قیمت نیم سکه به 2450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/16

قیمت طلا و سکه در بازار امروز بی‌توجه به کاهش بهای جهانی طلا و تحت تاثیر افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 450 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی روز جمعه در حالی بسته شد که قیمت طلا پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا با افت چشمگیری روبرو شده و به 1460 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش اینوستینگ، آمارهای اشتغال آمریکا در ماه نوامبر فراتر از انتظارات تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بوده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.

آمارهای مثبت اشتغال آمریکا در ماه نوامبر موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی به بازار سهام و ارزهای بین المللی تمایل بیشتری نشان دهند و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر بیش از 266 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این بالاترین رکورد از ژانویه به شمار می رود که اقتصاد این کشور 312 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود.

این مساله موجب خواهد شد تا فدرال ررزو احتمالا در نشست نوامبر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. کاهش نرخ بهره معمولا موجب افت ارزش دلار شده و در نهایت افزایش تقاضا و قیمت طلا را در پی دارد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 18 دلار کاهش به کمتر از 1460 دلار رسیده است.

این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به سطح 1487 دلاری رسید که بالاترین رکورد در 4 هفته اخیر به شمار می رود.

علت اصلی افزایش قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال به تعویق افتادن امضای توافق تجاری با چین برای بعد از انتخابات نوامبر 2020 آمریکا بود.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 0.5 درصدی روبرو شده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ تا ساعت 17، 12,904 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12900 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,140 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4644 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13800 تومان و 14150 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 530 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 590 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 461 هزار و 238 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 550 هزار تومان و 900 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر شما سکه تا چقد میره بالا من یه کارگرم سکه تو گرونی خریدم الآن ارزون شده کم کم داره میره بالا

  • ?

    فقط متاسفم

  • حلیمه

    میخواستم بپرسم که طلا در سال ۱۳۹۸ قیمت صد وپنجاه میلیون چند گرم طلا میشده