کد مطلب: ۴۱۵۱۹۶

تجارت‌نیوز از وضعیت بازارها و اقتصاد در امروز گزارش می‌دهد:

دلار و طلا همچنان گران شدند / ۳ پیش‌بینی از آینده بازارها / اخبار جدید از مسکن ملی

دلار و طلا همچنان گران شدند / 3 پیش‌بینی از آینده بازارها / اخبار جدید از مسکن ملی

امروز نیز روند قیمت‌ها در بازار طلا و ارز و سهام صعودی بود. در همین حال امروز مرحله جدید ثبت نام مسکن ملی آغاز شد که با واکنش‌های قابل توجهی از سوی مردم همراه بود. عمده انتقادات به دلیل آن بود که سهمیه استان‌ها خیلی فراتر از تصور در زمان کوتاهی به اتمام رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 1.6 افزایش معادل 12 هزار و 901 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۶ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با هشت هزار و 800 تومان افزایش به 463 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه ۱۶ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 34 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 603 هزار تومان رسید.

اما امروز بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با رشدی بیش از پنج هزار پله‌ای در کانال ۳۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. به این ترتیب شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۷۵۰ مرتبه‌ای را تجربه کرد و وارد کانال ۱۰۱ هزار واحدی شد.

16 آذر

شاخص بازار سهام امروز هم روندی صعودی داشت.

در همین حال کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بازار را در سومین هفته از آذر ماه سال ۱۳۹۸ صعودی پیش‌بینی کرده و گروه خودرویی و بانکی را پیشرو در قیمت سهام این هفته معرفی کرده‌اند.

در بازار طلا نیز رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: امیدواریم قیمت طلا تا پایان هفته روند ثابتی را به خود بگیرد. چنانچه شرایط فعلی ادامه‌دار باشد خیلی نمی‌توان به ثابت قیمت طلا و سکه تا پایان هفته امیدوار شد.

پیش‌بینی تجارت‌نیوز از آینده بازارها در هفته جاری نیز حاکی از این است که در هفته پیش‌رو اخبار سیاسی و اقتصادی حاوی نااطمینانی برای بازارها به خصوص دلار و طلا به چشم می‌خورد اما با این حال، سیاستگذار به دنبال کنترل این وضعیت است. در کنار این، با انتشار جزییاتی از لایحه بودجه احتمالا بازارها هم واکنش‌هایی را از خود بروز خواهند داد که کار را برای کنترل بازارها سخت‌تر خواهد کرد. با این روال احتمال تداوم صعودی بودن در هر سه بازار شاید سناریویی قوی برای عملکرد بازارها در هفته جاری باشد.

در همین حال از مهمترین اخبار امروز این بود که ماسه گران شد ، بیانیه جدید اتحادیه اروپا درباره برجام منتشر شد، آمارهای مرکز آمار ایران پولی شد، اموال بانک دی به حراج گذاشته شد و بررسی لیست قیمت خودرو در امروز ۹۸/۹/16 هم اشاره شده که دنا پلاس توربو ۳٫۳ میلیون تومان گران شد.

همچنین امروز اعلام شد که حقوق و دستمزد ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و لایحه بودجه فردا به مجلس می‌رود.

اما امروز آغاز ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی بود. از ۷۰ شهری که امروز برای ثبت نام در مسکن ملی در نظر گرفته شده، ظرفیت ۶۵ شهر معادل ۹۳ درصد تکمیل شده است، این دور از ثبت نام‌ها با اعتراض بسیاری از مردم نسبت به تکمیل ظرفیت شهرها مواجه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس مسئولین چرا میگفتن تا پایان سال گرونی در کار نیست

    • ناشناس

      مسئولین ازین حرفها هر روز میزنند .اما کدام حرفشان درست از آب در آمده ..

  • ناشناس

    سلام .ثبت نام مسکن ملی طرح خیلی خوبیه باعث میشه
    این پولای سر گردون دیگه جامد بشه.
    وباعث گرونی کمترتو بازار خانه وطلا وارز بشه.

    • ناشناس

      برید ساختنشون نگاه کنید همه مصالح و جنس اشغال استفاده میکنن

    • ناشناس

      پول ملت مثه مسکن نهر که انجام دادن رو حروم میکنن و بعدم یه اختلاس بزرگ… تعجب داره اگه کسی ثبت نام کنه

  • ناشناس

    تورم مسکن 100%. تورم خودرو۱۵۰%. تورم سکه ۲۲۰٪ این دیگه چه وضعشه

  • ناشناس

    تورم درکشورفوق العاده پیشرفته ژاپن 2-% چرانبایداز یک تیم سیاستمدارژاپنی در اداره کشورمون کمک بگیریم الان بالاترین تورم رادردنیاداریم بااین همه معادن ایی که داریم جای تعجب نیست

  • ناشناس

    سلام . از 24 آبان تا حالا حدودا 600 هزارتومان سکه و حدود 3هزار تومان دلار رفته بالا پس چی شد اینکه میگفتند چیزی بالا نمی ره. کالاهای دیگه همه خیلی بالا رفته پس نظارت چی شد …..

  • مریم

    سلام . از 24 آبان تا حالا حدودا 600 هزارتومان سکه و حدود 3هزار تومان دلار رفته بالا پس چی شد اینکه میگفتند چیزی بالا نمی ره. کالاهای دیگه همه خیلی بالا رفته پس نظارت چی شد …..

  • ناشناس

    آخه این چ وضعشه پدر مردم رو درآوردید. تمام دنیا ماشین ارزان جز این کشور.شغل ک بلد نیستن واسه مردم درس کنم. هر روز این گرون شد آن گرون شد.

  • احمد

    آخه این چ وضعشه پدر مردم رو درآوردید. تمام دنیا ماشین ارزان جز این کشور.شغل ک بلد نیستن واسه مردم درس کنم. هر روز این گرون شد آن گرون شد.

  • حسین

    سلام دوستان آخه هر دقیقه طلا میره بالا آیا کاهش پیدا خواهد کرد

  • ناشناس

    علی ابرکت اله دوستان نفرمایید تورم از زمان ریاست جمهوری برادر حسن روحانی تورم تا بحال تک رقمی 9/2درصد میباشد نا شکری نکنید یه موقع تورم500درصد نشه//////