کد مطلب: ۶۰۳۶۴۰

قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۰

قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۰

اونس جهانی طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند و ۱۷۸۵ دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد یکشنبه ۱۴ آذر یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اونس جهانی طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند و در بالاترین نرخ ۱۷۸۵ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۳ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار با مقدار کمی افزایش امروز یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۳۰۱ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز امروز شش میلیون و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

Capture1 Capture1 1

طلا در تب و تاب اتفاقات

اخبار مربوط به انتشار سویه جدید ویروس کرونا در هفته گذشته باعث شد مجددا سرمایه‌گذاران به پناهگاه‌‌‌های سنتی همچون طلا متمایل شوند. همین امر موجب رونق تقاضا و افزایش نوسانات نرخ اونس طلا شد. اما با کاهش هیجانات اولیه «اومیکرون» بازار طلا نیز نوسانات خود را دنبال کرد.

به این ترتیب اونس طلا در آخرین روز کاری در سطح ۱۷۸۳دلار بسته شد و بخشی از افت هفتگی خود را جبران کرد و با عملکرد منفی ۵/ ۰‌درصد در هفته به کار خود پایان داد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که «اومیکرون» آسیب زیادی به اقتصاد جهانی وارد نمی‌‌‌کند.

همین امر سبب می‌شود معامله‌‌‌گران با دید کوتاه‌‌‌مدت، معاملات خود را ادامه دهند. در مقابل، گمانه‌زنی‌‌‌های مربوط به چرخش نظر رئیس فدرال‌‌‌رزرو به افزایش زودهنگام نرخ بهره موجب کاهش تقاضا برای این کالا خواهد شد.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام طلا ارزون میشه یانه می‌خوام طلا بخرم

    • ناشناس

      واسه بلند مدت خوبه بخر

  • ناشناس

    گرون میشه….