کد مطلب: ۵۰۵۱۰۵

تداوم کاهش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۱۸

تداوم کاهش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۱۸

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود بازده اوراق خزانه که پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنای جورجیا را تحت‌الشعاع قرار داد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۹۱۶ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از ۱.۵ درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۱۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۴۵ دلار و ۸۰ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش یافته و در ۱۹۰۸ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا که روز چهارشنبه برای نخستین بار از مارس بیش از یک درصد صعود کرده بود، رشد خود را حفظ کرد و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

با این حال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنای جورجیا راه را برای تصویب تدابیر محرک مالی بیشتر در دوران بایدن هموار می‌کند و این موضوع کاهش قیمت طلا را محدود کرد.

حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا به منظور لغو شکست وی در انتخابات، باعث شد نگرانی‌هایی موقتا برانگیخته شوند.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار جزییات نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا نشان داد سیاست‌گذاران آمریکایی در تصمیم ماه گذشته برای عدم تغییر برنامه خرید اوراق قرضه تقریبا نظر واحدی داشتند.

در این بین، آمریکایی‌های بیشتری به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ نسبت به شروع همه‌گیری بستری شدند و شمار موارد ابتلا از مرز ۲۱ میلیون نفر گذشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۹ درصد ریزش کرد و در ۱۰۹۱ دلار و ۷۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۴۴۱ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۱۸ دی ساعت ۱۹، با ۳۱۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۵۴۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۱۸ دی ساعت ۱۹، با ۱۹۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۵۴۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۶۰۱ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۸۱۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفا حق مردم رو ازین رانت خور ها بگیرید

  • ناشناس

    طلا در هفته اینده زیر یک میلیون تومان میرسد .بحران در امریکا واختشاشات در نظم باز همین امشب باز شروع شد شب دوم پر از نا امنی در امریکا باعث فروریختن بازار جهانی طلا و دلار را رقم میزند

  • ناشناس

    خدایا طلا.بیاد پایین .چون وضعیت ما زیر خط فقر است با حقوق ۲میلیون.چطوری طلا بگیریم…چطوری ازدواج کنم….لطفا جواب این سوال من زادسر ما باید چکار کنیم میشه روزی طلا ارزون بشه

  • ناشناس

    از روز شنبه ۲۰ دیماه قیمت دلار ، طلا ،سکه کاهشی و بورس مثبت و صعودی خواهد بود.قیمت دلار تا قبل از عید به زیر ۲۰ هزار تومان و طلا زیر ۹۰۰هزار تومان خواهد رسید.