کد مطلب: ۵۲۰۷۱۹

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۲/۲۰

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۲/۲۰

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۵۱۶ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از بزرگترین افزایش قیمت دو ماهه‌ای که روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن بازده اوراق خزانه و دلار، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۱۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و بازده اوراق خزانه بیش از دو درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۲.۱ درصد افزایش، در ۱۷۱۳ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز دیلی فارکس اظهار کرد: پس از بهبود قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته، حرکت قیمت اصلاحی شده و کاهش قیمت طلا تا حدودی زیادی تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه روی داده است.

بازده اوراق خزانه آمریکا روز چهارشنبه بهبود یافت و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را کمتر کرد. شاخص دلار نیز بهبود نشان داد. رشد مداوم بازده اوراق خزانه با افزایش هزینه نگهداری طلا، جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.

بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری آمریکا از پروسه رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا عبور کرده و انتظار می‌رود روز چهارشنبه تصویب شود. تدابیر محرک مالی جهانی گسترده برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌ها نسبت به تورم را شعله ور ساخته و بازده اوراق قرضه را بالاتر برده است. بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود درباره مداخله برای پایین آوردن بازده اوراق قرضه بحث خواهد کرد.

به گفته اسپیواک، محرک‌های مالی گسترده آمریکا، سیاست تسهیل پولی جهانی، توزیع گسترده واکسن‌های کووید ۱۹ و بازگشایی اقتصادها احتمالا بسیار تورم‌زا خواهند بود و ممکن است بانک مرکزی آمریکا را وادار کنند سیاست پولی را زودتر از موعد انتظار تحکیم کند که واقعا مانعی برای رشد قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه به پایین‌ترین میزان از آوریل سقوط کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۰۵ دلار و ۱۶ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۱۱۵۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۹، با ۲۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۴،۲۳۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۲۳۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۵۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌‌چهار‌شنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۹، با ۲۰۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۴۸۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۸۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۱۸ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۵۱۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.