کد مطلب: ۴۷۶۱۲۰

بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته چگونه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۶/۲۰

بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته چگونه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/6/20

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و 989 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین حد در یک هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنج‌شنبه با ثابت ماندن ارزش دلار، تغییری نداشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۹۴۶ دلار و ۲۵ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۹۵۰ دلار و ۵۱ سنت پیش رفت که بالاترین قیمت از سوم سپتامبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۹۵۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۱۱ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۹۵۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، دلار آمریکا اندکی کاهش پیدا کرده و بازارهای سهام اندکی بهبود پیدا کرده‌اند و این مسئله انعکاس خوبی در طلا داشته است.

بازارهای سهام آسیا پس از بهبود وال استریت، طولانی‌ترین روند نزولی که از فوریه داشتند را متوقف کردند. شاخص دلار از بالاترین رکورد چهار هفته اخیر عقب نشست و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزان‌تر ساخت.

به گفته اسپیواک، سرمایه‌گذاران در بازار طلا احتمالا منتظر آمار شاخص قیمت مصرفی آمریکا و نشست دو روزه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا و همچنین تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هستند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار نمی رود تغییر عمده‌ای در سیاست پولی بانک مرکزی اروپا صورت بگیرد زیرا این بانک مرکزی با شدت به اقدامات محرک مالی برای تقویت اقتصاد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخته است اما سرمایه‌گذاران منتظر پیش‌بینی‌های تورمی مقامات بانکی اروپا هستند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز با اشاره به نمودارهای فنی پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا مرز ۱۹۶۵ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۷ دلار و دو سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۹۱۶ دلار و ۱۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۲۲۹۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 20 شهریور ساعت 17 با 53 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 22،802 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و 800 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و 700 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 20 شهریور ساعت 17 با 45 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 26،997 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 27 هزار تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و 900 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 249 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 989 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 155 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 900 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و 400 هزار تومان و یک میلیون و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.