کد مطلب: ۷۳۲۰۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ آذر ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت طلا و سکه 10 آذر  1401

روند قیمت طلا و سکه همچنان صعودی است. روز گذشته قیمت سکه امامی به کانال ۱۶ میلیون تومانی برگشت و همچنان در این محدوده معامله می‌شود. آیا روند قیمت در بازار فلز زرد همچنان صعودی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هم قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت. قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ با وجود افزایش قیمت دلار و انس جهانی طلا به عنوان عوامل تاثیر گذار در این بازار، همانند روزهای گذشته افزایش داشت.

به اعتقاد معامله‌گران بازار، رشد قیمت‌ها در بازار کالاهای سرمایه‌ای متأثر از سرازیر شدن سرمایه‌های نگران از کاهش ارزش ریال، به بازار است.

به نظر می‌رسد بی‌توجهی سکه به کاهش محدود قیمت دلار در روزهای گذشته باعث شده برخی معامله‌گران قیمت طلا و سکه را در سقف‌های بالاتر نیز پیش‌بینی و اقدام به خرید کنند. با این وجود روز گذشته رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفته بود که روند تقاضا در بازار تغییری نکرده است.

خبردرمانی بر بازار اثر ندارد!

هر چند به نظر می‌رسد این ورود سرمایه‌های جدید و افزایش تقاضا در بازار است که روند قیمت طلا و سکه را صعودی کرده است و خبردرمانی نیز تاثیری بر بازار ندارد.

عرضه أوراق سکه در بورس کالا اقدامی بود که برای کنترل قیمت در این بازار از سوی بانک مرکزی نزدیک به یک ماه پیش مطرح شد، اما به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های بازارساز برای نظم‌دهی به بازار اما نه تنها عرضه این أوراق در قیمت بازار تاثیر نداشت بلکه به دلیل عدم اقبال به دست فراموشی نیز سپرده شد.

امروز ۹ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با وجود افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت اما همچنان در پله‌های آخر محدوده ۱۶ میلیون تومانی در نوسان است. قیمت سکه امامی در میانه روز گذشته در کانال ۱۷ میلیون تومانی نوسان داشت.

سایر قطعات سکه کانال‌های قیمتی جدید را برای خود حفظ کرده‌اند. این روند رو به رشد در سکه تمام طرح قدیم، نیم سکه و ربع‌سکه نیز وجود دارد.

امروز سکه طرح قدیم بیشترین سهم افزایش قیمت را در خانواده خود داشت و با نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت در حدود ۱۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان معامله شد. امروز سکه امامی و سکه طرح قدیم هر دو در یک کانال معامله شدند.

نیم و ربع سکه هر کدام ۸۰ هزار تومان گران شد و به ترتیب با قیمت ۹ میلیون و ۳۸۰ و ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی ارزان شد

سکه گرمی برخلاف سایر قطعات سکه، کاهش قیمت داشت و با ۳ هزار تومان افت با نرخ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه امروز روند افزایشی داشت. بیشترین سهم حباب مربوط به سکه قدیم بود بیش از ۲۶۰ هزار تومان افزایش داشت. در مرحله بعد نیم سکه با افزایش بیش از ۱۳۰ هزار تومانی حباب قرار دشت. حباب نیم سکه امروز وارد کانال ۲ میلیون تومانی شد.

1 11zon 6

رشد قیمت طلا امروز نسبت به سایر روزهای هفته بیشترین صعود را داشت. متعاقب افزایش قیمت انس جهانی طلا گران‌ شد. امروز هر مثقال طلا ۷۷ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد.

این مقدار طلا به پله ۷ کانال ۶ میلیون تومانی بیش از پیش نزدیک شده است. هر گرم طلا امروز نزدیک به ۱۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و یک میلیون و ۵۴۴ هزار تومان معامله شد.

انس جهانی طلا امروز بیش از ۱۰ دلار گران شد و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۷۵۹.۵۳ دلار معامله شد.

با وجود روند کاهشی قیمت دلار در روز گذشته او تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه به طور سنتی از بازار ارز، به نظر می‌رسد در روزهای گذشته قیمت این فلز گران‌‌بها مستقل عمل کرده و روند افزایشی داشته است. این انتظارات تورمی بوده که بازار را دستخوش تحول قیمتی کرده است.

آخرین اخبار از تحولات بازارهای مالی را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ششش۲

  • ناشناس

    بخاطر شرایط داخلی ، تحریم ها ، متوقف و فریز شدن گفتگو های کشورهای اروپایی با ایران ، عدم داد و ستد با دنیا و غیره ..‌‌. تمامی بازار ها همینطور طلا و سکه صعودی خواهد بود. هر چه خریدی یافتی ،هر چه فروختی باختی .

    • ناشناس

      الان بنظرتون باید خرید؟؟؟؟

    • ج

      نه.