خبر فوری:

کد مطلب: ۵۹۰۶۸۱

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز سوم آبان / افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز سوم آبان / افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد سکه امامی نیز با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه ۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد سکه امامی نیز با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه ۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برسد. بخشی از افزایش قیمت سکه نیز ناشی از رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

قیمت طلا در انتهای هفته توانست خود را بالای محدوده هزار و ۷۹۰ دلار نگه دارد. به گفته فعالان در صورتی که طلای جهانی روز جمعه از مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برنمی‌گشت، فلز گران‌بهای داخلی به راحتی تا بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی پیشروی می‌کرد.

جهش قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی به نزدیکی مرز ۱۸۰۰دلار و نیز انتظارات صعودی در بازار ارز، قیمت سکه را تقویت کرد. اما کم‌رمق بودن تقاضای سرمایه‌گذاران در بازار داخلی، مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شد و تغییر چندانی در بهای سکه ایجاد نکرد.

به این ترتیب سکه امامی در سطح ۱۱میلیون و ۸۸۰‌هزار‌تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. برخی کارشناسان بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند که در معاملات هفته جاری با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای نفتی، طلای جهانی نیز همچنان سیر افزایشی داشته باشد. در مقابل، به نظر می‌رسد نرخ ارز داخلی با توجه به شرایط موجود شاهد تغییرات چندانی نباشد و در همین محدوده باقی بماند. بنابراین انتظار می‌رود نرخ سکه امامی با توجه به فشارهای تقویت‌کننده و ترمز دلار، نوسانات محدودی را به خود ببیند.

طلا در مسیر کانال حساس

اونس طلا در معاملات جمعه در واکنش به رشد فشارهای تورمی، به بالاترین حد در ۶هفته گذشته صعود کرد و از مرز ۱۸۰۰‌دلار گذشت. با این حال تلاش‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا برای آرام کردن نگرانی‌های تورمی سبب افت ۳۰‌دلاری طلا و فاصله گرفتن آن از بالاترین قیمت روزانه شد و در نهایت بهای هر اونس در آخرین روز کاری در سطح ۱۷۹۲دلار بسته شد و برای کل هفته ۱/ ۴درصد رشد را به ثبت رساند.

تحلیلگران می‌‌‌گویند طلا با رقابت جدید به‌خصوص از سوی بیت‌کوین روبه‌روست که بخشی از نیروی صعودی و سرمایه را از بازار طلا ربوده است. اما تهدید رو به رشد فشارهای تورمی اصلی‌‌‌ترین عامل پشتیبانی‌کننده بازار طلاست و به نظر می‌رسد این موضوع کمک‌ می‌کند تا اونس در کوتاه‌مدت از مقاومت کلیدی در سطح ۱۸۳۰دلار عبور کند.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجیبه ظاهرا خوشحال میشین قیمت طلا وقتی میره بالا