کد مطلب: ۴۰۷۸۰۰

قیمت مرغ به ۱۴ هزار تومان رسید

قیمت مرغ به 14 هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۵۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و خرده‌فروشی ۱۴ هزار تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۴ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۵ هزار و فیله مرغ ۲۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی مدیریت مرغداران در عرضه و ازدیاد تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه کمبودی در تولید وجود ندارد، از این رو پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده حداکثر در دامنه ۹ هزار و ۲۵۰ تومان باشد.

وی قیمت مرغ بعد از ایام صفر را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه قیمت مرغ در بازار به بالاترین حد خود رسیده است، بنابراین با ازدیاد تقاضا دیگر تاثیری بر افزایش نرخ در بازار نخواهد داشت.

یوسف خانی ادامه داد: مرغداران در روز‌هایی که قیمت مرغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان در بازار کاهش می‌یابد، در روز‌های بعد همواره سعی می‌کنند با مدیریت عرضه، قیمت مرغ را به نرخ دلخواه خود در بازار برسانند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افزایش قیمت مرغ زنده به مرز ۱۰ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: اگرچه مرغداران به بهانه‌های مختلف نرخ مصوب مرغ را قبول ندارند و همواره خواهان آن هستند که هر کیلو مرغ زنده با نرخ ۱۰ هزار تومان و بعضا بالاتر در بازار عرضه شود که این موضوع هیچ توجیهی ندارد.

تخم مرغ گران شد

وی در بخش دیگر اظهارات خود درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۹ هزار تومان در خرده‌فروشی‌هاست.

یوسف‌خانی در پایان رشد صادرات را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با استمرار روند رونق صادرات، نوسان مجدد قیمت دور از انتظار نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.