کد مطلب: ۵۸۳۱۳۱

قیمت مسکن در جنوب و غرب تهران در یک سال گذشته چقدر افزایش یافت؟

قیمت مسکن در جنوب و غرب تهران در یک سال گذشته چقدر افزایش یافت؟

بر اساس داده‌های استخراج شده در نیازمندی‌های دیوار فهرستی از متوسط قیمت و درصد افزایش قیمت در برخی از محلات غرب و جنوب تهران به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به جدول زیر محله‌های هاشمی و بریانک و سلسبیل با افزایش قیمت حدود ۱۸ درصد از شهریور سال گذشته تا شهریور ۱۴۰۰ در بین محلات زیر کم‌ترین میزان افزایش قیمت را داشتند.

همچنین محله‌های مولوی با افزایش قیمت ۴۱ درصد و امیریه با افزایش ۵۳ درصد از محله‌های هستند که در یک سال گذشته بیش‌ترین افزایش قیمت را داشتند.

میانگین درصد افزایش قیمت در محله‌های موجود در جدول زیر ۲۸.۷ درصد ثبت شده است. در منطقه در منطقه ۱۰ به طور میانگین ۲۱ درصد و در منطقه ۱۱ به طور میانگین ۴۲ درصد افزایش قیمت که درصد افزایش قابل توجهی است و همچنین در محله‌های پیروزی و نیروهوایی به طور متوسط ۳۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

در منطقه ۱۵ که تنها چهار محله در آگهی‌های با تکرار زیاد وجود دارند از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۲۷ درصد افزایش قیمت داشتند. که برای این منطقه و این تعداد محله عدد و درصد قابل توجهی است.

نکته قابل تامل آن است که محلاتی که در جدول زیر نام برده شده است در شهریور سال ۹۹ حدود ۱۵ محله با متوسط قیمت کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان ثبت شده بودند اما در شهریور ۱۴۰۰ تنها ۸ منطقه در کانال کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان باقی مانده‌اند و دیگر محلات به متوسط قیمت بالای ۲۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

در جدول زیر متوسط قیمت خرید مسکن در برخی از محلات جنوب و غرب تهران را مقایسه کنید.(محلات به ترتیب درصد افزایش قیمت از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ دسته‌بندی شده‌اند.)

45 page 0001 2 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.