کد مطلب: ۵۱۳۵۹۷

قیمت مسکن از انقلاب تا آزادی

قیمت مسکن از انقلاب تا آزادی

ساکنان خیابان انقلاب تا آزادی بیشتر دانشجویان و کارمندانی هستند که بیشتر فعالیت‌های روزانه شان در مرکز شهر است ، قیمت آپارتمان در این محلات متفاوت است از متری ۲۰ میلیون تومان و گاهی نیز املاک نوساز به ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیابان انقلاب تا آزادی خط فرضی شهر تهران برای جدا سازی شمال و جنوب شهر از یک دیگر است، اما در این خیابان تاریخی قیمت ملک چگونه است؟

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت مسکن در این خط فرضی که شهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی می‌کند، پایین‌تر از نرخ میانگین اعلام شده از سوی بانک مرکزی ( ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ) است .

درفایل‌هایی که برای فروش در محلاتی که در خط خیابان انقلاب تا آزادی پیشنهاد شده‌اند از متری ۱۶ میلیون تومان وجود دارد تا آپارتمانی نوساز که ۴۱ میلیون قیمت‌گذاری شده است .

بیشتر آپارتمان‌های این راسته عمر بنای بالای ۳۰ سال دارند ، اما در بیشتر آنها فروشنده اعلام کرده ملک را بازسازی کامل کرده است. نکته قابل توجه وجود خانه‌های قدیمی در لیست فروش این مناطق است که فروشنده پیشنهاد استفاده برای کافه به خریدار داده است و در عکس‌هایی که از محوطه داخل خانه ضمیمه فایل فروش است نیز مشخص است فروشنده فعلی نیز با همان کاربری کافه از آن استفاده می‌کرده است .

این خانه‌های قدیمی معمولا از متری ۴۵ تومان برای فروش گذاشته می‌شود. در خیابان جمالزاده ملکی ۱۸۵ متری با همین موقعیت متری ۸۱ میلیون برای فروش پیشنهاد شده است .

یکی دیگر از پیشنهادات فروشندگان خانه ها این راسته به خریداران کاربری خوابگاهی است . آپارتمانی ۳ طبقه در خیابان انقلاب کل ملک را برای فروش گذاشته است و آن را مناسب برای خوابگاه دانشجویی و کارمندنی عنوان کرده است .

تعداد آپارتمان‌های کوچک در این محدوده هم کم نیست ، واحدهایی که کمی بیشتر از نرخ میانگین منطقه قیمت گذاری شده‌اند و در بخش امتیازات ملک عنوان شده موقعیت ملک اداری است .

در خیابان انقلاب در میان خانه های با قدمت بالای ۱۴ سال آپارتمان هایی که فاقد آسانسور و پارکینگ هستند زیاد به چشم می آید . بیشتر آپارتمان های این محدوده بین متری ۲۳ میلیون تا ۳۵ میلیون تومان نرخ گذاری شده‌اند.

بررسی قیمت مسکن در خیابان انقلاب تا نواب نشان می‌دهد ، فروشندگان در سال ۹۷ زیر متری ۱۰ میلیون برای املاک خود نرخ‌گذاری می‌کردند که میانگین قیمت‌ها در سال ۹۸ در این منطقه به ۲۰ میلیون می‌رسد . سال ۹۸ برای بازار ملک در این محدوده سال بی‌نوسانی بوده و کل سال میانگین قیمتی ۲۰ میلیون را تجربه کرده است .اما در سال ۹۹ قیمت‌ها ماه به ماه افزایش پیدا کرده که این افزایش در تابستان و اوایل پاییز اوج می گیرد و به ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

یکی از محلاتی که دراین محدوده کمی بیش از سایر محلات قیمت گذاری می‌شود، خیابان جمالزاده است. قیمت ملک در خیابان جمالزاده شمالی با جنوبی تفاوت ۸ تا ۱۲ میلیونی تومانی دارد. این محدوده هم بیشتر املاک کاربری اداری و آموزشی دارد .

در جمالزاده جنوبی آپارتمانی ۱۲۰ متری که قدمت بنای آن ۳۰ سال است و بدون پارکینگ و انباری و در طبقه سوم ، متری ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است . در جمالزاده جنوبی نرخ آپارتمان های نوساز از۳۳ میلیون تومان پیشنهاد شده است .

خیابان کاوه ، اوستا ، نو فلاح برخی از محلات معروف امتداد خیابان انقلاب و آزادی هستند . در این محلات آپارتمان‌های میانسال از متر ۲۷ میلیون پیشنهاد فروش شده‌اند و آپارتمان‌های نوساز هم در محدوده قیمتی متری ۳۵ میلیون تومان هستند .

یکی از ویژگی‌های سکونت در این محلات دسترسی‌های مطلوب به ناوگان حمل و نقل عمومی از مترو تا اتوبوس‌های تندرو است . یکی از ایستگا‌ های اتوبوس تندرو درمسیر انقلاب تا آزادی به نام دامپزشکی است. آپارتمان‌های این محدوه نسبت به سایر محلات نرخ پایین‌تری دارند و از متری ۱۶ میلیون تومان پیشنهاد فروش شده‌اند.

استاد معین یکی از محلاتی است که در خط انقلاب به آزادی قرار دارد و به بسیاری از خانه اولی‌ها پیشنهاد می‌شود اولین خانه خود را در این محله خریداری کنند. برای صاحب خانه شدن در این محله نسبت به سایر محلات این منطقه نقدینگی کمتری لازم است . برای خانه شما همیشه مستاجر پیدا می‌شود.

در خیابان‌های نزدیک به میدان آزادی تعداد فایل‌های فروش در سای‌ های اینترنتی کمتر به چشم می‌آید دو فایل نوساز در میان فایل‌های فروش که طی دو سه روز اخیر ،آگهی شده‌اند متری ۲۱ میلیون و متری ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار از سوی فروشنده پیشنهاد شده‌اند.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامیار

    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و خرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد