کد مطلب: ۳۶۰۸۹۶

رئیس انجمن گوشی تلفن همراه در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد:

قیمت موبایل در امسال چه خواهد شد؟

قیمت موبایل در امسال چه خواهد شد؟

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی می‌گوید: قیمت تلفن همراه به وضعیت نرخ ارز در سال جاری بستگی دارد. چنانچه نرخ ارز در سال جدید افزایش یابد قیمت موبایل نیز گران می‌شود اما ممکن است با تثبیت نرخ ارز قیمت گوشی نیز ثابت باقی بماند.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار موبایل در سال 98 چه روندی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اخذ تصمیم‌های خلق‌الساعه مسئولان نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را از بازار و قیمت موبایل در سال 98 ارایه داد. به نظر می‌رسد در این سال اتفاق خاصی در بازار موبایل رخ ندهد.

افشار فروتن لاریجانی به وضعیت واردات موبایل در سال 98 اشاره کرد و افزود: واردات موبایل در سال 98 ساماندهی می‌شود. به نظر می‌رسد امسال مسیر مشخصی برای واردات موبایل تعریف شود؛ به طوری‌که این بار شرکت‌های شناسنامه‌دار جای دلال‌های انفرادی را در واردات خواهند گرفت. معتقدیم چنانچه رانتی در این مسیر ایجاد نشود گوشی‌های تلفن همراه از کانال مشخصی وارد کشور خواهد شد.

او افزود: در حقیقیت در این مدل سامان یافته واردات شرکت‌ها براساس شرایطی که تعریف می‌شود تلفن همراه را رجیستر و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر از این پس افراد به تنهایی نمی‌توانند تلفن همراه واردات کنند و دلال‌ها از گردونه واردات تلفن همراه خارج خواهند شد.

فروتن لاریجانی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا قیمت موبایل در امسال ارزان‌تر خواهد شد یا خیر؟ گفت: قیمت تلفن همراه به وضعیت نرخ ارز در سال جاری بستگی دارد. چنانچه نرخ ارز در سال جدید افزایش یابد قیمت موبایل نیز گران می‌شود اما ممکن است با تثبیت نرخ ارز قیمت گوشی نیز ثابت باقی بماند.

او اظهار کرد: معتقدیم که امسال تمام گوشی‌ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خواهند شد و همچنین قاچاق تلفن همراه به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.