کد مطلب: ۳۸۹۰۶۴

قیمت نان چه تغییری می‌کند؟

قیمت نان چه تغییری می‌کند؟

روز گذشته با وجود اعلام سه سناریو درباره قیمت نان از سوی معاون وزیر صمت، سخنگوی دولت اعلام کرد: یارانه نان حذف نمی‌شود.

روز گذشته با وجود اعلام سه سناریو درباره قیمت نان از سوی معاون وزیر صمت، سخنگوی دولت اعلام کرد: یارانه نان حذف نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قبادی، معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صمت، در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: برای قیمت نان سه سناریو پیش‌بینی شده است؛ یکی اینکه قیمت هر کیلو گندم زیر هزار تومان باشد و قیمت نان هم نزدیک به قیمت آزاد شود، دوم اینکه آرد به صورت آزاد توزیع و نان نیز به صورت آزاد عرضه شود و سوم اینکه، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، افزایش 25 درصدی قیمت نان مدنظر دولت است.

گفتنی است هم‌اکنون نانوایی های دولتی آرد را بر پایه قیمت 650 تومانی برای گندم و آزادپزها بر پایه قیمت 900 تومانی دریافت می‌کنند؛ نرخ هایی که با قیمت 1700 تومانی خرید گندم از کشاورزان، بسیار متفاوت است. حدود دو هفته قبل، کلامی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با اعلام این مطلب که هم‌اکنون آزادپزها هم آرد یارانه‌ای می‌گیرند، تصریح کرده بود که در سال ۹۳، قیمت ۹۰۰ تومان برای گندم نانوایی‌ها با قیمت آزاد آن برابری داشت اما اکنون نانوایی‌هایی که اسما آزادپز هستند هم آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد، منظور از سناریوی اول مطرح شده توسط قبادی، آن است که آرد برای همه نانوایی‌ها حدود هزار تومان تعیین شود و قیمت هم به قیمتی که اکنون توسط آزادپزها ارائه می‌شود، برسد اما سناریوی دوم، باعث می‌شود قیمت‌ها بیش از این مقدار شود. البته با توجه به سابقه و حساسیت دولت روی نان، بعید است این دو سناریو برگزیده شود. همزمان ربیعی، سخنگوی دولت هم در جمع خبرنگاران گفت: در خبرها آمده بود یارانه نان حذف شده است، که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.