کد مطلب: ۳۷۵۰۷۱

جدیدترین قیمت نفت / ۲ اتفاق مهمی که بازار نفت را متحول می‌کند

جدیدترین قیمت نفت / 2 اتفاق مهمی که بازار نفت را متحول می‌کند

اگرچه تشدید تنش‌ها سرمایه‌گذاران در حوزه نفت را به شدت نگران کرده، اما به نظر می‌رسد، بازار هنوز واکنش چندانی به آن نشان نداده است. در عین حال به دنبال حمله پهبادی به تاسسات نفتی عربستان، قیمت نفت روز گذشته اندکی افزایش یافت.

بعدازظهر سه‌شنبه به دنبال حمله پهبادی به تاسسات نفتی عربستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک ، قیمت نفت برنت اندکی افزایش یافت و به بیش از 71 دلار رسید. این در حالی است که در اولین ساعات روز هر بشکه نفت خام با قیمت 70.45 دلار معامله شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت نفت پس از آن صورت گرفت که وزیر انرژی عربستان اعلام کرد در حمله نیروهای یمنی به این کشور، دو ایستگاه پمپاژ نفت هدف قرار گرفته و آسیب دیده‌اند.

اتفاقاتی که طی چهار روز گذشته تاکنون رخ داده سرمایه‌گذاران را متوجه این موضوع کرده که انرژی و تجارت جهانی در معرض تهدید است. هر دو اتفاق یعنی افزایش تنش‌ها میان ایالات متحده و چین یک‌سو و حمله به تاسیسات عربستان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار نفت داشته باشد.

هفته گذشته نیز دونالد ترامپ اعلام کرد که تعرفه‌ها بر 200 میلیارد دلار کالای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش می‌دهد. چین هم در مقابل قرار است، افزایش تعرفه‌ها بر 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی را از ابتدای ژوئن به 25 درصد افزایش دهد.

اگرچه این مساله سرمایه‌گذاران در حوزه نفت را به شدت نگران کرده، اما به نظر می‌رسد، بازار هنوز واکنش چندانی به آن نشان نداده است.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با قیمت 71.07 معامله شد و هر بشک نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم به 61.42 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.