کد مطلب: ۴۶۷۴۳۰

قیمت‌های امروز در بازار سکه و طلا / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۱۵

قیمت‌های امروز در بازار سکه و طلا / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/15

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و 349 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از شکستن مرز ۲۰۰۰ دلار در شب گذشته، تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن و افت ارزش دلار آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به پیشروی در بالای این مرز تاریخی ادامه داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۲۰۲۲ دلار و ۱۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۲۰۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۳۴ دلار و ۷۰ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت و در ۲۰۲۱ دلار بسته شد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس، کاهش ارزش دلار و بازده اسمی و ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره رشد اقتصاد جهانی و بسته نجات مالی آمریکا، عوامل موثر در بالا بردن قیمت طلا بوده‌اند. دورنمای طلا بسیار قوی مانده است. نکته جالبی که مشاهده شده این است که معامله‌گران در صعود اخیر قیمت‌ها، قراردادهای خریدشان را کاهش داده‌اند که به معنای ورود خریداران جدید و کمک آنها به بالاتر رفتن قیمت‌ها خواهد بود.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا همچنان در آمریکا ادامه دارد و ده‌ها ایالت این کشور برنامه های بازگشایی را متوقف کرده یا از آن عقب نشسته‌‌اند. آمار مبتلایان جهانی به بیش از ۱۸.۴۱ میلیون نفر رسیده است.

رشد سریع موارد ابتلا به امیدها برای احیای اقتصادی سریع آمریکا لطمه زده و باعث سقوط بی‌سابقه بازده اوراق خزانه پنج ساله شده و هزینه نگهداری طلا را کاهش داده است.

شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۳ درصد افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، مذاکره کنندگان کاخ سفید وعده دادند به طور ۲۴ ساعته روی طرح بسته نجات مالی کار کنند و دموکرات‌های کنگره تلاش می‌کنند تا پایان هفته جاری درباره این بسته به توافق برسند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا ممکن است اصلاح قیمت اخیر در بالای مرز ۲۰۰۰ دلار را کامل کند و مقاومت در مرز ۲۰۲۸ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۳۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد سقوط کرد و ۲۱۲۲ دلار و ۷۴ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 15 مرداد ساعت 18 با 406 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 22،702 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 22 هزار و 700 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌‎شنبه 15 مرداد ساعت 18 با 403 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 26،500 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 24 هزار و 800 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 349 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 110 هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 650 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پسرفت طلا شروع شده انبار به زیر 850 تومن

  • ناشناس

    اخرش چی میشه راهنمایی بفرما